Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning Har precis kommit i kontakt med en häst som inte blivit tränad enligt AR tidigare.Vad tycker ni man kan börja att göra? Det är så svårt...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: biffen
·
A
Träning Jag har två hästar, en vuxen vallack och en unghäst. Dessa två funkar utmärkt tillsammans, men problem uppstår då jag vill separera dom...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: AnneOnym
·
N
Träning Har provridit kompisens D-ponny. Red honom en gång när han ganska nyss hade kommit, mkt lätt och fin i handen. Antagligen har min kompis...
Svar
8
· Visningar
3 644
Senast: hästmyran
·
C
Träning tipps hur man får \"ihop\" hästen jag rider offta hästar som ligger lite på bettet. Dom kommer inte upp ordentligt utan kutar på...
Svar
16
· Visningar
2 205
Senast: Dreamer
·
Träning Jag vet inte om jag har haft tur, men på de ställen jag varit på hos proffstränare och jobbat har hästarna minst en ofta två gånger i...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: martha
·
A
Träning hej,jag skulle vilja få lite tips om hur man börjar med en åring.jag har ett hbl sto som blir 1år nu i slutet av maj,och har tänkt om...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Angela
·
N
Träning Vad har ni för tips för att göra livet drägligare för unghingsten och mig! :confused: Han ska stå på boxvila i minst 2 månader till...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: angelaL
·
Ridning Är kontakt nödvändig för att hästen skall bära sig och utvecklas? Jämför tex film...
2
Svar
38
· Visningar
2 906
Senast: eldfaengd
·
L
Träning Jag vet att JAG har gjort något fel men jag vet inte VAD jag har gjort för fel!!!! Har ett hingstföl på snart 10 månader, snäll att...
Svar
15
· Visningar
1 345
Senast: lisarap
·
K
Träning Tänkte höra om någon hade tips på vad man skall göra med en stegrande häst. Min häst ställer sig ifall hon exempelvis ej får springa på...
Svar
19
· Visningar
1 195
Senast: jollebus
·
Ridning Får man se lite bilder på hur det ser ut när ni tränar??? så kan man kanske få lite tips ooch hjälp :p vore jättekul att få se andras...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 059
Senast: Maggie
·
Träning Min häst ville se vad som hände om hon skulle springa lite i galoppen medan jag longerade henne... hon gick omkull... atäller sig...
2
Svar
22
· Visningar
3 690
Senast: Maris_
·
B
Träning min kompis rider för en jätteduktig tränare (dressyr) men så en dag förra veckan bad han henne komma fram i förlängde trav? då stannar...
Svar
9
· Visningar
2 839
Senast: marialoovely
·
Ridning Alltså, nu är jag förvirrad. Ska beskriva hur det känns när jag rider (de dåliga bitarna, här är de rättså överdrivna men ändå..) sedan...
Svar
13
· Visningar
1 723
A
Träning En inackorderad 4 årig hlb valack (hoppa inte på mig nu för jag skrev hlb ;-) ) i mitt stall, beter sig väldigt hotfullt mot mig i...
Svar
15
· Visningar
1 180
Senast: vickan
·
L
Träning vad skall jag göra har en c ponny som är ganska snäll med mig på ryggen ( är endast inriden ). Men med tanke på att jag bara får rida...
2
Svar
21
· Visningar
1 671
Senast: breccia
·
Träning Är de nån som har hört talas om dom? jag skulle gärna vilja ha dom men jag vet inte var man kan hitta dom.. :confused: skulle va jätte...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Ponyta
·
M
Träning Vi skall reparera transporten och jag har funderat på att i stället för en bom bakom hästen använda någon typ av halvdörr som man...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Min 4-åring har börjat bocka när jag rider. Jag tycker att han är spänd och går inte framåt lika bra som tidigare. Jag oroar mig nu över...
Svar
12
· Visningar
1 159
Senast: Sidney
·
Träning Jag behöver hjälp. Jag sköter ett 18-årigt varmblod minst en dag i veckan sedan ett år tillbaka. Det har aldrig varit några direkta...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp