Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vi har en häst i våret stall som dagligen rymmer ur hagen. Vi har elband och elen är på. Hon hoppar över den understa tråden och...
Svar
15
· Visningar
1 618
Senast: Inelin
·
Träning För att komma vidare i mitt tävlande och att komma närmare målet med ensamridningen så behöver jag lite hjälp. Hästen är nämligen helt...
Svar
15
· Visningar
1 245
Senast: Moniq
·
S
Ridning Lilla Renée sitter och dagdrömmer som vanligt... Jag sitter och funderar på detta: Om man köper in en eller flera unghästar, utbildar...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: evis
·
S
Träning Jag skall skaffa mig en stor tinker nu om ett litet tag, undrar om det är någon som kan svara på om han hade kunnat gå ute ? Han hade...
Svar
14
· Visningar
1 371
Senast: Mia_R
·
A
Träning Ännu en lastfråga... Skall hästen kunna stå kvar själv inne i transporten när man kommit fram, eller skall man ta hand om den direkt...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: kicki71
·
Träning \"Hästpratare\"? Undrar om någon här har någon erfarenhet av "hästpratare"... känner till någon som är seriös osv. Vet att det finns...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 542
Senast: Serendipity
·
A
Träning Hästen jag rider har ovanan att krypa under eltråden :o i hagen, den e låg men han tar sats, siktar in huvudet under tråden sedan...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 583
Senast: Mynta2
·
F
Träning Martinique & Tea - genom eld & vatten Vi köpte Martinique den 9:e juli 1999. Hon var den första och enda hästen vi åkte och tittade på...
2
Svar
29
· Visningar
2 201
Senast: eldione
·
M
Träning Hej Jag har en 6-årig halvblodsvalack som är en egen uppfödning. Han är verkligen ett riktigt charmtroll, alltid glad och positiv...
Svar
2
· Visningar
2 005
Senast: Lena_B
·
Träning vad ska jag göra för smart grej för att lösa detta problem. När vi är ute och går så stannar hon bara (när hon vill). Jag har provat att...
Svar
15
· Visningar
4 351
Träning ...finns det i mina ögon gott om. Vad anser ni? Jag anser det som en självklarhet att mina hästar: *Väntar i med boxdörren öppen tills...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 106
Senast: irma
·
Ridning Provred min Potrera Chica idag för första gången, har aldrig suttit i en spansk tidigare. Det blev en skrittrunda på knappa halvtimmen...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: orion_x
·
J
Träning jag håller på och "toleranstränar" min kuse. Han ska stå ut med saker som låter, prasslar mm bakom honom. Han är bakrädd och det ska jag...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: aska
·
A
Ridning Nu ska jag äntligen på kurs i klassisk ridning :) ! har varit på väg i ett par år men inte kommit till skott. Denna ridnings filosofi...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: wennstrom
·
S
Träning Hur skulle ni göra med följande hästar? Häst 1: Går jättesnällt in i transporten, nästan travar in ibland, men backar direkt ut så man...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: starlet77
·
Träning Ja..Jag behöver lite hjälp. Jag är medryttare på ett 18-årigt varmblod en dag i veckan och det har inte varit några direkta problem att...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: skjona
·
M
Träning Behöver lite tips på hur jag ska lära hästen att stå still i gången, när jag ska sitta upp osv. Så hur lär jag honom?
Svar
6
· Visningar
834
Senast: anneluttan
·
Ridning Funderar på en sak. Har en 21 årig islandsvalack som i stort sett ridits i skogen innan jag köpte honom. Han var då 17 år. Jag hade...
2
Svar
27
· Visningar
3 079
Senast: Spider84
·
A
Träning Jag har en undring, det kommer en ny dam till stallet i morgon, hon har bott hos oss förr, men min nya häst har inte träffat henne. Min...
Svar
17
· Visningar
1 396
Senast: LUDDE98
·
Y
Träning Hur tidigt släpper ni era hästar på bete? Och vad styr betessläppet?
2
Svar
20
· Visningar
1 565
Senast: annaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp