Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

  • Låst
Ridning Hur vanligt är det med framåtvinklade stångbett? Med lyftande tyngdpunkt, eller hur man bäst beskriver det. :angel: Söker man bara...
2
Svar
31
· Visningar
3 361
Senast: Immer
·
V
Ridning På svenska: Att rida med handhäst. Jag har under en längre tid "slagit två flugor i en smäll" och motionerat båda hästarna genom att ha...
Svar
9
· Visningar
2 108
Senast: Vertigo
·
I
Ridning Hej alla kunniga hästfantaster som är villiga att hjälpa en liten nybörjare med en fråga! Jag har ridit på ridskola sen i våras, och...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Min pålle har haft korta muskler i bakkärran, men är nu ganska omusklad pga att hon har stått sedan hon blev dräktig och fick föl föra...
Svar
9
· Visningar
2 557
Senast: angelaL
·
Ridning Jag rider en 10-årig islänning. Han har ett par gånger när vi rider i skogen gett ifrån sig ett tjut, bockat och sticker iväg i full...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: jis
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Totola
·
Ridning \"Smaka på din egen medicin\" ... sa medryttaren till mig tidigare i våras. Hon tyckte att jag skulle strunta i all dressyr och rida...
Svar
9
· Visningar
1 304
Ridning Jag förundras över att man oftas ser ryttare som "slickar" manken när dom hoppar, att man kastar sig över manken och inte är följsam...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Remix
·
I
Ridning I januari-februari började jag rida på en 6-årig valack ett par gånger i månaden. Då snön och isen låg kvar ett bra tag här vågade jag...
Svar
8
· Visningar
1 687
Ridning Ridhuset är inte klart än och det betyder att jag bara har tillgång att rida i skogen och på åkrar:crazy: Tillgång till paddock någon...
Svar
10
· Visningar
1 502
Ridning Jag ställde denna fråga även i dressyrforumet, funderar på hur mycket man ska "bära" hästen eller om man i stället bryta av: Hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 435
Senast: bigganl
·
W
Ridning Orginaltitel är "Aphorismen und paradoxe über das reiten".... Någon annan som har denna väldigt upplysande bok :love: alternativt har...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: wimble
·
Ridning Håller på med mitt skolarbete för fullt. Skulle dock behöva lite hjälp till om någon har lust att hjälpa mig. Just nu håller jag på med...
Svar
4
· Visningar
1 015
Ridning \"Riddare\" Jag kan inte något om barockridning, men har förstått att det finns "riddare", som alltså har gjort ridprov för att erhålla...
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: Spider84
·
I
Ridning Varning för långt inlägg! Jag har sen i somras letat efter en till häst, det har varit många provridningar, funderingar, ej godkända...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: cahs
·
M
Ridning Hej på er! Det är så att det återigen uppstått ett litet problem med min C-ponnyvalack. Jag drar historien kort så ni har lite att gå...
Svar
14
· Visningar
2 761
Senast: Lavinia
·
M
Ridning Jag håller på att rida in en före detta travare. Hon fyller sju år i april, så är inte så värst gammal. Hon förstår skänkel väldigt bra...
Svar
11
· Visningar
1 648
Senast: Tregly
·
Ridning vad ligger dessa på i nypris? Vad passar de på för ryggar (raka, svängda mm)? Är det en sadel som är värd pengarna?
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Cita
·
Ridning Om denna är fel så flytta.... Jag har nyligen börja ha lektion för en yngre tjej och sin häst.De är så nöjda över att jag orkar och...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Deimion
·
F
Ridning Vi står i samma stall, hon tycker stallet är "skit". Det finns två stycken ridhus, "lilla" och "stora". Konversation mellan mig och...
Svar
17
· Visningar
2 439
Senast: Anonym94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp