Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Jag har nu ridit med en Griffin Haflinger/ Cob Dressyr, 17", X-vid. Sadlen är vid nok for hesten, och jättekort, ca 43-44 cm...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: sleepy
·
Utrustning Brukar ni använda skumrem?
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: oasen
·
Utrustning Tänkte sy ett överdrag till westernpadden som lätt går att ta av och tvätta.Westernpadden tål endast handtvätt och det vore enkelt med...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: pinky
·
L
Utrustning Tycker att chambonen verkar vara den bästa hjälptygeln och har därför funderingar på att använda en till pållen ibland. Kan man köra med...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: Lindi
·
B
Utrustning Är det någon som vet något om dom bomlösa sadlarna? Är dom bra, varför? Jag tycker om att rida barbacka för man kommer åt bättre med...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Sweet
·
A
Utrustning Jag har ett renskinn som jag har under sadlen, har haft det i många herrans år och tycker att det har varit kanonbra. Nu i vinter har...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Sunnan
·
G
Utrustning som jag får låna lr köpa om jag vill. Tänkte bara höra om ngn hört talas om märket förut, det är en tysk sadel, detta kunde jag hitta på...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: asa_gasa
·
A
Utrustning Har en Bates sadel (samma som wintec,fast läder) Det är så att den inte ligger an mot ryggen riktigt baktill. När jag lagt på sadeln och...
2
Svar
25
· Visningar
2 385
Senast: ecssory
·
A
Utrustning Någon som har en sådan sadel? Finns ju några nya modeller som tex Pigmalion... Vad tycker ni om dessa sadlar?
Svar
12
· Visningar
973
Senast: anna210
·
Utrustning Gpan är ju ganska så mkt dyrare än IRH och ATH, men skiljer sig dessa mkt?? Tänker då främst på passform och vetilation.. :)
Svar
3
· Visningar
798
Senast: rubytoo
·
T
Utrustning Hur hårt ska man spänna fast dem på skon? Hur ska man spänna fast dem på skon? Så att den "lösa snutten" på sporremmen sitter...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Zaga
·
Utrustning Kan man använda hackamore på alla ponnyer? Är det mycket annorlunda att rida med hackamore än med "vanligt" bett? Kan man hoppa med...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: pinky
·
G
Utrustning Hur bra är deras täcken egentligen?
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Huntress
·
S
Utrustning Har någon provat "Hug stable"-täcket på www.ridsportshoppen.com? (Jag måste verkligen lära mig att lägga in bilder...) Är det bra...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Sheena
·
Utrustning Vad tycker ni? Är halsförlängaren/gummisnodden en bra hjälptygel för häst och ryttare? För vilka hästar bör den användas/inte användas...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: istapp
·
T
Utrustning Åt vilket håll ska en sån här sitta?
2
Svar
22
· Visningar
9 352
Senast: WULP
·
Utrustning Hur mäter man bett? Är det från kant till kant? Ska man hålla bettet sträckt?
Svar
2
· Visningar
1 578
Senast: Circe
·
K
Utrustning Ja skulle beställa ett "startpaket" med pintosadel och alla tillbehör. Då det står i reklamen för prylarna att man ska uppge mått och...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Circe
·
Utrustning Jag var inne och kollade lite på bettguiden då jag försöker hitta en bra bettlösning till min häst. Ibland använder jag ett pessoa till...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: lakrits
·
M
Utrustning Har jag fattat detta rätt: Hopp allround går längre ner (högre) än hopp amerikansk!?! Har köpt några shabrak till min nya hoppsadel med...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp