Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 3

Långpass i terrängen igår. Underlaget var...blandat: is, snö, lera, grus, älgskit, en massa kallvatten, smala barriga stigar, asfalt, mera snö. Mötte tre älgar, en tävlingsklädd dressyrryttare och en hackspett. Bra betyg till nya skorna att jag slapp få skoskav trots att jag var blöt om fötterna större delen av vägen. Kände att långa uppförsbacken var betydligt jobbigare än vanligt och inser att jag har kört väldigt lite långa branta backar under vintern, det får bli mera sånt nu när det är bart i skogen.

Idag blir det någon form av lugn aktivitet som promenad eller lugn cykeltur.
Måndag gruppträning styrka.
Tisdag eller onsdag cykelpendling.
Torsdag vila.
Fredag ca 60 min löpning
Lördag längre löptur i lugnt tempo
Söndag vila eller lugn cykling.

Har vaknat så tidigt senaste dagarna, i morse klockan 5. Kan inte somna om! Så här sitter jag nu istället, inget bra att ligga kvar i sängen sömnlös.

Har för övrigt äntligen spräckt 67:an, nu ligger jag på 66.8 kg. Så jäkla långsamt, men det går neråt!

Funderar att hårdköra sista veckorna innan semestern, och lägga mig strikt på 1200 kcal och se om det ger mer resultat. Men, hur fungerar det om man samtidigt vill bli starkare och mer uthållig? Det sistnämnda är prio ett just nu, inte vikten. Så om för lite kalorier hindrar träningens utveckling vill jag inte köra den taktiken.

Har fortfarande träningsvärken från helvetet. Min rumpa! :cry: ;)

Om du vill prioritera träningen tycker jag inte du ska lägga dig så lågt utan låta det ta lite mer tid för att istället orka bättre.

samtidigt känner jag mig lite svagare än för några veckor sedan och jag har ju gått ner ett par kilo senaste veckorna så det kan ju vara därför. Det borde vara enkelt att välja men det är jätte svårt, men nu har jag tagit det dag för dag och känt efter hur kroppen har känts och den här veckan har den varit trött. Har fått kämpa stenhårt för att inte ge mig ut och springa i alla fall. Så borde vara lite stolt över mig själv för det ändå.

Att du upplever dig svagare, samtidigt som vikten går neråt, innebär att det verkligen inte är läge för löpning just nu! Är imponerad av att du inser det och står emot trots ångesten:bow: Så var så stolt du bara kan över det!

Här är en till som varit vaken länge... Vaknade vid 4 av att jag hade så ont, kunde inte somna om. Slängde i mig värktabletter och la mig på soffan och kollade på en tv-serie för att få något att lyssna på. Till slut kunde värktabletterna kicka in och jag fick sova någon timme till med katten i knät.

Ber om ursäkt för alla mina gnällinlägg men det är skönt att få skriva av sig och jag hoppas att jag snart kan sluta tråka ut er om mina tandproblem :D
Gnäll på när det behövs du! Hoppas att det lugnar sig med smärtan snart. Vad är det du pluggar?
 
Att du upplever dig svagare, samtidigt som vikten går neråt, innebär att det verkligen inte är läge för löpning just nu! Är imponerad av att du inser det och står emot trots ångesten:bow: Så var så stolt du bara kan över det!

@Qelina Håller helt med ovanstående! Jag är så himla imponerad av alla som utsätter sig för sådant som väcker en så stor ångest, det är verkligen inte en lätt sak att göra.
 
@cherie Själva tentan är dock en salstenta på onsdag men det spelar egentligen ingen roll :D Ja det ska bli väldigt skönt att slippa smärtan, hoppas det går över snart.

Skönt att det går nedåt, om än långsamt. Jag kan bara tala för mig själv, men jag hade nog istället satsat på att lägga till lite mer träning istället för att minska maten. Du äter väl redan typ 1500 kcal? För min del så måste jag äta tillräckligt för att orka träna ordentligt, annars blir liksom allt halvdant. Men du känner ju själv hur du fungerar :)

Svårt det måste vara att plugga inför tenta med smärta förresten, känns som att det förstör fokus ganska mycket. Tar ju så mycket energi att ha ont dessutom. Hoppas det går bra med plugget i alla fall :)

Senaste veckorna har jag tränat ca 4 ggr per vecka, men jag har varit himla dålig på promenader så där ska jag bättra mig! Jag hade ju som mål att ta en promenad varje dag (bortsett från undatagsfall då när man faktiskt inte hinner med) men det blev aldrig av. Får köra på det och hålla samma kalorierna istället. Ja, jag äter 1400 kcal så jag tycker redan jag ligger ganska lågt. Jag äter dock ibland upp halva träningskalorierna, jag kanske ska sluta med det också :angel:

Det här är svårt men jag får göra som du säger och känna efter lite!
 
Jobbigt att det gör så ont, men fasen vad gött ändå att den är ute! @zassoo :banana:

Härligt med nedåt på vågen @cherie! Som några några skrivit, är det din hälsa som är viktigast nu, så varför gå ner så lågt som till 1200 kcal/dag? Om du inte är väldigt kort är ju inte 67 kg särskilt mycket! Ingen stress att gå ner liksom :)

Det där passet låter tufft @imrahil :D blir ju betydligt jobbigare att springa när underlaget är kasst.. Bra jobbat iaf! Jag kan lätt bli på dåligt humör om förutsättningarna för träningen är sämre än jag väntat, men du verkar inte bekymra dig om sånt :up:

---------------

Så jag och pv kommer vara lite bofasta nu ngn månad framöver. Ska volontärjobba på ett biodynamiskt/eko/vegetariskt cafe (jobbar för mat och boende). Hjälper till i trädgården (de odlar mycket av sina egna grönsaker) och i köket med lite av varje. På övervåningen har de ett massagerum och ett yogarum och våra sovrum:up: Så i morse var jag på ett yogapass för första gången på 6 månader typ! Var så himla nice ändå så ska verkligen, verkligen försöka komma igång med yogan under tiden här och sen hålla igång sen med. Yoga är ju eg en perfekt träningsform när vi bor i bilen då man inte behöver mer redskap än en matta och inte behöver jobba sig svettig om man inte vill!

Maten vi får här är ju helt underbar med! Vi är ju vegetarianer sen ett år tillbaka och allt här är veg, man får inte ens ta in kött i köket, mycket är helt veganskt dessutom! Sen är ALLT ekologiskt, och mycket från deras egna trädgård. Ja alltså, maten är så jäkla fin bara, passar oss perfekt:love:
 
Svårt det måste vara att plugga inför tenta med smärta förresten, känns som att det förstör fokus ganska mycket. Tar ju så mycket energi att ha ont dessutom. Hoppas det går bra med plugget i alla fall :)

Senaste veckorna har jag tränat ca 4 ggr per vecka, men jag har varit himla dålig på promenader så där ska jag bättra mig! Jag hade ju som mål att ta en promenad varje dag (bortsett från undatagsfall då när man faktiskt inte hinner med) men det blev aldrig av. Får köra på det och hålla samma kalorierna istället. Ja, jag äter 1400 kcal så jag tycker redan jag ligger ganska lågt. Jag äter dock ibland upp halva träningskalorierna, jag kanske ska sluta med det också :angel:

Det här är svårt men jag får göra som du säger och känna efter lite!

Mm, det blir inte så fokuserat pluggande men jag vill bara få godkänt. Det är en liten tenta men det är ändå en del information som måste in. Får hoppas det går bra!

1400 kcal bör absolut vara tillräckligt, speciellt om du tränar skulle nog inte jag gå så mycket lägre än så. Finns det kanske en möjlighet att du överskattar hur mycket kalorier som går åt under träningen? Använder du en app som räknar ut det så är det till och med ganska troligt ;)
 
Jag är så trött hela tiden, helt sjukt! Tror jag måste komma igång med träningen igen!

I fredags red vi dressyr och jag var så trött, helt orkeslös, orkade ingenting! Fy vad trist det var. Jag tror tyvärr att jag äter för mycket socker och att det kan vara del av min trötthet. Men åh! Jag älskar ju socker:D
 
Ligger tokbakis i sängen på hotellet i Seoul. Kom hem strax innan 7 imorse, sov till 15. Sånt slöseri med en dag, verkligen. Fy fan :p
Senare ikväll ska vi käka koreansk barbeque och gå på bio, tror jag. Känns som en lagom aktivitet idag...

Min sambo friade till mig på flyget hit i fredags dessutom. Så himla fint! :)
 
Vänta nu här!! @Sleepan

1. Är du i Seoul? Gud vad roligt!
2. Korean bbq är riktigt jäkla gött, ha det så trevligt ikväll :d :d
3. Friade på flyget?! Grattis!! Berätta mer pliis :love::love:

(Och ja, detta stället passar oss som handen i handsken!)
 
Härligt med nedåt på vågen @cherie! Som några några skrivit, är det din hälsa som är viktigast nu, så varför gå ner så lågt som till 1200 kcal/dag? Om du inte är väldigt kort är ju inte 67 kg särskilt mycket! Ingen stress att gå ner liksom :)

Jag är 165 cm så 67 kg är inte jättemycket men det är några kg för mycket. Jag tror jag ligger bra runt 62 kg ungefär. På den vänstra bilden nedanför väger jag ungefär 62 kg, så det är absolut inget extremt jag vill uppnå. Bara en mer hälsosam kropp - bilden till höger är dagsläget (ungefär).

nu%20och%20foumlrut_zpskrs6d73g.jpg


Men du har rätt att det egentligen inte är någon stress att gå ner, tycker bara det är så jäkla trist att gå på kcal-restriktion så vill hellre få det "snabbt överstökat" än att hålla på med det i år och dar ;) :p




Det låter förövrigt som att du och pojkvännen trivs som fiskar i vattnet. Härligt! :)
 
Ligger tokbakis i sängen på hotellet i Seoul. Kom hem strax innan 7 imorse, sov till 15. Sånt slöseri med en dag, verkligen. Fy fan :p
Senare ikväll ska vi käka koreansk barbeque och gå på bio, tror jag. Känns som en lagom aktivitet idag...

Min sambo friade till mig på flyget hit i fredags dessutom. Så himla fint! :)

Men GRATTIS! :love: :bump: :love: Vad svarade du? ;)
 
@Sleepan Säger grattis igen, så roligt :love:

@cherie Du är superfin på båda bilderna :) Men jag förstår dig, är i ungefär samma sits själv. De senaste månaderna har varit tuffa och jag har gått upp ca 5 kg vilket väl inte är hela världen men jag vill sätta stopp här och trivs bättre med lite mindre fluff :D Min ofrivilliga diet lär dock hjälpa mig lite på vägen :angel:
 
Förstår vad du menar med att du vill få det överstökat! @cherie Och jag tycker också det passar dig väldigt bra att ligga på 62 (iaf utefter denna bilden) men det är ju trivselkilon (varför kallar man det det förresten, ingen trivsel över det oftast:p) så jag håller fast vid att det inte är ngn stress! + att 1200 kcal/dag låter som sjukt lite mat i mina öron.. :D
 
@cherie Du är superfin på båda bilderna :) Men jag förstår dig, är i ungefär samma sits själv. De senaste månaderna har varit tuffa och jag har gått upp ca 5 kg vilket väl inte är hela världen men jag vill sätta stopp här och trivs bättre med lite mindre fluff :D Min ofrivilliga diet lär dock hjälpa mig lite på vägen :angel:

Tack vännen! Jag är inte helt missnöjd heller, bara tröttsamt att jag är starkare nu och mer vältränad egentligen (än på första bilden) men kroppen är som du uttrycker dig lite väl fluffig (så resultaten syns inte) ;) :laugh: Flytande föda kan vara mycket effektivt ja, liksom magsjuka ;) Haha.
 
Ligger tokbakis i sängen på hotellet i Seoul. Kom hem strax innan 7 imorse, sov till 15. Sånt slöseri med en dag, verkligen. Fy fan :p
Senare ikväll ska vi käka koreansk barbeque och gå på bio, tror jag. Känns som en lagom aktivitet idag...

Min sambo friade till mig på flyget hit i fredags dessutom. Så himla fint! :)

Grattis!! :love:
 
Tack tjejer! Jag sa ja, haha! ;)

@Trollunge, stämmer bra att jag är i Seoul. Här och hälsar på en vän tillsammans med pojkvän och en vän :)

Angående frieriet sa att han skulle säga en sak och så började han prata om när vi träffades och så. Fattade inte alls vart han ville komma, haha. Så gav han mig en ring med en mustasch (jag gillar grejer med mustascher på, haha) och frågade om jag vill bära hans mustasch resten av livet :p (eller ja, en annan ring framöver då, haha).
Jag bara "vadå, friar du till mig??"
Och det gjorde han :D

Sjukaste är att frieriet blev av någonstans ovanför Ryssland, haha. Känns ju sådär :p ;)
 
Jag är 165 cm så 67 kg är inte jättemycket men det är några kg för mycket. Jag tror jag ligger bra runt 62 kg ungefär. På den vänstra bilden nedanför väger jag ungefär 62 kg, så det är absolut inget extremt jag vill uppnå. Bara en mer hälsosam kropp - bilden till höger är dagsläget (ungefär).

nu%20och%20foumlrut_zpskrs6d73g.jpg


Men du har rätt att det egentligen inte är någon stress att gå ner, tycker bara det är så jäkla trist att gå på kcal-restriktion så vill hellre få det "snabbt överstökat" än att hålla på med det i år och dar ;) :p




Det låter förövrigt som att du och pojkvännen trivs som fiskar i vattnet. Härligt! :)

Du är superfin på båda bilderna! :) Tycker du har en himla vettig inställning till mat och träning.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 553
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 370
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 902
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp