Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men nej, vad himla tråkigt att läsa @Viva :( Hade vovve bitit sönder tumören och därav allt blod?
Och ska vovve opereras med en gång?
 
Alltså, Lasses märkliga hosta förbryllar mig.
Nu kan jag inte få ur huvudet att det kanske är hjärtat?
Jävla skit.
 
Nu var jag i.o.f.s hippie då det begav sig, betydligt längre än för 10 år sedan. Attettepå importer.
Hur kan man bli förälskad i en hund som man bara sett på bild?
För många år sedan var jag på jakt efter en hund att köra bruks med o kollade runt på diverse raser, bad om synpunkter på SVaKs forum. Blev erbjuden en BC tik, fel ras o fel kön.
Uppfödaren o jag hade stött på varandra genom åren o hade intensiv kontakt om tiken. Hon var tänkt för avel men var rädd för får, visade sig vara rädd för allt.
Plockade upp henne på Bromma flygplats, hade ingen aning om hur hon såg ut.

Finns någon organisation som importerar gatuhundar från öststaterna, en tant ville ha en hund med hjärtfel eftersom hon själv hade det.
 
Alltså de två nya hundarna jag passar/går ut med på dagarna. :love::love:

Curlyn är så lättsam, go, lugn och med lite egen vilja. Hade jag valt ras på utseende hade det blivit en curly, bra mycket snyggare än tollarna haha.

Vita herdehunden är sådär härlig, arbetsvillig och lite fartig vilket jag älskar. Alltså verkligen blivit kär i den vita herdehunden. Kanske blir en sådan någon gång långt fram i tiden :D (Vet typ inte mycket om rasen alls, men den individen är ju i alla fall go)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 522
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 137
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 747
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 181
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp