Bukefalos 28 år!

Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

jaha sa ar det eftermiddag.. algen kom upp, inga brador i stallet.. de var for korta.. men algen hanger fint pa knuten pa huset...

syrran, jag ser en hog med mkt trotta taxisar i ditt hus just nu.. men maste varit skont..

tant tajger har numott voffie i frandefors, tess har en ny gammal sadel och tant tajger ar formodligen pa vag soderut... de andra har inte hort av sig annu.. men rapport kommer sakert langre fram pa kvallen..
jag har sovit en timme,men ar fortfarande helt slut.. det blir inte mkt mer an ta in pallar och sen duscha och sova igen.. har doctor i morgon eftermiddag.. i stan..
gubbe nar du sande ditt photo, da ga du oss tillstand att publicera. hehe, var inte orolig vi skall inte blasa upp bilden och gora den till pinup pic.. du har ju inte dina spets byxor pa dig ens...lol..
ikvall blir det sgetti (igen) och i morgon far honsen sgetti, deras favorit mat.. jag har massor av mat kvar, ingen ville ta med sig ngt hem sa nu far jag ata tills jag spricker..lol.
det var dock mkt roligt att ha alla har av er som kom.. tack tack igen, kom en annan gang, pa besok, utan stadning..
det var tal om idag kvall att besoka herr gubbe och ha en zumba camp.. dansa zumba medans hans fonster blev tvattade.. han var inte sa pigg pa det, undrar varfor??? ett rent hus ar val alltid trevligt....
jaja, nu ar fingrarna pa strike igen, far skriva mer sen nar det finns mer att skriva om..

brimmis, masken har valdigt fina quarters forresten. det blir jatttebra.. nar kan vi expect det lilla odjuret????
ha en bra eftermiddag alla..
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

The Frog has landed!

Nyduschad och ska strax äta lite mat.

Tack Kat för att jag fick komma! Så roligt att träffa er alla!

Hoppas att vi kan fixa fler träffar.

Ha det - nu ska det mumsas!
 
Senast ändrad:
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Va bra att campen blev lyckad men nu får ni inte hålla oss på halster längre.
Väntar ju på att ni ska berätta och sen snälla in med korten här på buke
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Nu har jag mött Tajger som var så trevlig så och fått min sadel. Här snöar det för fullt och vi har inte barmark mer. Ett vitt täcke täcker marken. Ett uselt skämt av vädergudarna :mad:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jag tror säkert att ingen publicerar bild på dig utan att du vill det.

Äh, jag som sett fram emot att ha dig med oss på FB... ;)

Jaa, du fick vara med på ett hörn iaf på vårt lördagsmys. Mycket snacks, dip, prat och vin blev det på kvällskvisten.

Lördagen gick i städandets tecken - vi har alla en liten städtant i oss verkar det som :D. På kvällen åt vi spagetti och köttfärssås - tog visst 1 timme att koka upp vattnet till spagettin - men vi fann på råd att få tiden att gå. Att äta middag var visst inte högsta prio... :p I morse tog vi en lång frukost och hade sedan ett litet sjå om var fanken Kat skulle ha älghornen någonstans... Först ville hon ha dem vid taknocken på gaveln - det gick inte, stegen var för hög! Den fick hamna på knuten istället - tills ev någon annan tant eller gubbe kan fixa den på annat ställe.

Kat har fortfarande några icke fixade actionponts på sin "to do" - list. Blir nog ett Concentration Camp 2.0 ;)

Övriga tanter får fylla på med info. Nu väntar jag också på bilder...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Ok. Min gubbe kan till och från svullna i skapet. Inga problem med pinkeriet vad jag kan se.
Brukar sanera "underredet";) då och då, får passa på när ingen är i stallet...:angel:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL

Idag skulle älskade Doris (min andra hund) ha blivit 7 år om hon hade levat:cry: Dog pga biten av en annan hund:cry:

Idag hade jag lunchning + hovis, så jag var i stallet vid 12.30
Lunchade pållarna. Hann blötta middagsmaten, göra ny morgonmat, byta vattnet i båda hinkarna, städa hans höbalja och mocka halva boxen innan hovis kom.
Ta in gubbe för skoning, bara fram. Hade faktiskt växt rejält:bump:, men så har han gått 10½ vecka nu, lite för länge:crazy: Betalade hovis när han var klar.
Gubbe fick gå in i boxen (som jag mockat klart medan hovis skodde) för att äta lite mellanmål (havre, morötter) och pinka. Blev avborstad. Arnika på hb som är ff lite svullet. Oljade hovarna och klädde på boots fram, som han får ha de första 2 veckorna nu när han nyskodd. Släppte ut i hagen igen, la in en spånbal i boxen, la in middagsmat och mätte upp ny till morgon.
Gubben är lös i magen:(, var en hel del rinn i svansen +på benen. Om det beror på att han äter hösilaget dåligt nu eller/och han går och gnager i sig gammalt gräs och annat "skit" i hagen nu när det börjar töa:confused:Gammalt gräs och annat "skit" är MKT godare än hösilaget... Nu får han en kur loppfrön som han brukar få vår/höst för magens skull.
Bussade mig hem och har gått ut med Olga (våran hund). Ska ta en kopp svart och surfa lite
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jag har också landat på hemmaplan nu. Trött och nöjd efter en jätterolig helg. Tänk att det är så kul att städa hos andra, men helt värdelöst hemma.

Laddar upp bilder på FB om en stund.

Ha det gott alla! Och tack för en superhelg :D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

har slangdes ingen ut.. men alla hade ju en bit att kora sa det var bra att de kom ivag runt lunchtid.. just om vadret skulle bli daligt ocksa..
de far garna komma tillbaka och andra med, men da blir det ingen stadning.. utan bara skoj.. ok, kanske gora rabatter.. lol..

nej jag ar glad att de akte i good tid, skojigare att komma hem nar det fortfarande ar ljust ute.. for livet hemma stannar ju inte bara for att man aker bort en helg...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jag kommer och diskar hos dig nar jag passerar fran Roslagen i June. lol.. och mockar ocksa..

Hur gick det med provridningen? Ngt kop eller bara tittande?? du far tala om for oss..

Nu skall jag ga och gora i ordning till pallar, sa jag kan slappna av och duscha och gora ordning for trippen till stan i morgon..

ser ocksa fram emot bilder.. hehehe
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

De har inte kommit än. De skulle titta på häst i Bollnäs också och skulle komma till oss om det inte blev för sent. De har inte hört av sig till Pär än, och lär inte hitta hit om de inte får en vägbeskrivning. Så vi får se om de dyker upp alls.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

*Hårboll kikar in*

GAH...mina hästar FÄLLER!!! Gick ut en stund till dom där ute och hade piggborsten i högsta hugg...herreminje, vad päls:eek:...blev helt täckt + att jag lyckades dra in eländet i munnen också:crazy:...IÄCK!...Rocket älskade att få pälsen genomgången och förföljde mig sen när jag var klar. Lilly stod makligt och accepterade att jag gick lös på henne, det var skönt för henne men hon ville inte visa det:cool:.

Inget skönt väder idag, inte kallt direkt men blåsigt. Passade på att mocka ur lite ur ligghallen också.

Har tvättat lite idag samt ätit en god middag. I övrigt har denna söndag varit LAT...och det är ju skönt det med ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 555
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 051
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 546
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 175
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp