Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel finns trådar om det, men jag har ingen anning om vad det begräppet inebär. Någon som orkar förkara det för mig?
Svar
1
· Visningar
769
Senast: sussisus
·
F
Avel Finns det? Alltså hingstar som är "kända" för att inte nedärva så mycket av sina egna egenskaper eller utseende. Tvärtom är ju rätt...
Svar
19
· Visningar
1 755
Senast: Xeline
·
I
Avel Hej! Vet ej vart jag borde lägga denna tråd men jag lägger den här. Jag undrar om dte är någon som vet vad det var som hände med...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: iinaz
·
Avel Det är ju väldigt populärt att använda skäckhingstar i halvblodsaveln idag, t.ex Zeb. Men ingen har ju gjort några imponerande resultat...
Svar
16
· Visningar
1 383
Senast: Mickis2003
·
Avel Jag tog ut vet för att testa dräktighet.När jag sedan ringde för att få reda på svar så sa de att det var negativt dvs ej dräktig.Då...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: Hussen
·
M
Avel Någon som vill skriva något om den? Hur många hästar? Hur långt tillbaka i tiden t.ex. malu
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Rodde
·
S
Avel Känner någon till nåt om denna hingst eller nån avkomma? Jag har hittat bedömningssiffror,(blup 95) och några hästar där han finns...
Svar
12
· Visningar
1 291
Senast: em76
·
Avel Lite nyfiken på något som jag tycker det pratas för sällan om i svensk halvblodsavel, nämligen 'blodskombinationer' som slagit väl ut...
Svar
11
· Visningar
1 136
T
Avel Unghäst\"evenemang\" Genom unghästens första 5 år - vilka "evenemang" finns att åka på och hur fungerar det? Först...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: yez
·
G
Avel som är strax under 160 cm med en hingst som är 127 cm . vad blir storleken på avkomman ?
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Splittan
·
H
Avel Gramilas :love: föräldrar heter Barmuzz (?) och Balalaika (?). :crazy: Vet ej om jag stavat rätt ;), men den första är pappa och den...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Ragatan
·
Avel Har en jättetrevlig avkomma e Talinum xx. Vet någon var han finns numera?? Foto på honom? Vore jättekul att få kontakt med andra som...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: dot
·
C
Avel Hur läser man deras poängskala egentligen? "Romantic"...hörde jag även skulle haft någorlunda vettiga poäng i hoppningen också...att...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: crazy
·
Avel Mitt sto är nu snart inne på andra halvan av dräktigheten och hon har blivit rejält rund senaste månaden. :) Det jag märkt är att hon...
Svar
2
· Visningar
822
C
Avel Vi ska lev. ett föl (7 mån.) till Danmark och resan blir med boggie trailer. Beräknar att resan totalt kommer att ta ca. 7 timmar, varav...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Chania
·
F
Avel Jag har ett sto som är konstaterad dräktig på 17 och 50:de dygnet, och enligt veterinären var allt OK. MEN - alla som ser henne säger...
Svar
7
· Visningar
1 074
I
Avel Jag undrar hur många dagar man normalt räknar med att en häst är dräktig.
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Rotterö
·
C
Avel Finns det någon som har erfarenhet av Aerline H 949 avkommor? Rekommenderar ni honom?
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: Darbhanga
·
T
Avel Har tänkt att betäcka mina welshston med Foxglove nästa år. Är det någon här som äger eller känner till fler avkommor till honom?...och...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Welsh
·
Avel Det är pappa och morfare man brukar skriva på boxskylten? jag är verkligen sämst på det här :o Min hästs pappa är falleur, men jag...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Bia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp