Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Körning Jag har en fjording och ska köpa en baksele till honom han är ca 146 sm i mankhöjd, vad tror ni han behöver för storlek full eller cob?
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Goat lover
·
Z
Övr. Grenar Vilka raser är det man tävlar galopp i? (Av dom stora hästarna, ej ponny).
Svar
19
· Visningar
5 982
W
Hoppning Jag har ridit i ungefär 2 och ett halvt år på ridskola och har börjat tävla lite smått (: Jag har tävlat två stycken blåbärshoppningar...
2
Svar
25
· Visningar
3 238
Senast: champiiiion
·
Hoppning Då hon har vuxit ur sin nuvarande hoppsadel, så planerar jag att köpa en ny sadel åt henne. Tänkte försöka få lite tips här på buke...
2
Svar
21
· Visningar
2 449
Senast: Mariaauto
·
J
Övr. Grenar någon som har erfarenhet av galoppstövlar från dom? Bra eller dålig kvalité? Nypris?
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: Annika Källse
·
Trav Hjälp en amatör, vilket av stallen på Rättvik är det som gäller när man som B-tränare ska låna box för banjobb?
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Zandrah
·
Hoppning någon som råkat ut för böter vid hoppning på nationell nivå?? kom precis hem från tävlingen nu och det var en tjej som fick rejäl...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: _Sanna_
·
Hoppning har ett hbl sto som vill dra iväg mot hindret när hon ser det behöver inte vara högt heller 40-50cm kanske! bommar går bra och när jag...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: vackerraring
·
Körning Hej! Jag håller på att köra in min ponny, men plötsligt slog det mig, vad har man för benskydd när man kör? Har man samma som när man...
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: Zarro
·
A
Hoppning Lär mig att räkna avstånd när man hoppar! Hur många meter är hur många galoppsprång?
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: hästig
·
K
  • Låst
Dressyr Hei! Har to avdankede kaldblodshester som jeg jobber med å omskolere. De traver som kanoner begge to, og jeg sliter med å få fattet...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: IngelaH
·
Western ja eller vad man ska kalla det :p var kan man köpa bara själva "pannbandet" för enöras träns, går det ens att få tag på, isåfall var ?
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: urkella
·
C
Islandshäst Om det inte är nog många ryttare till final men man ändå ordnar klass för den/ de få ryttare som vill rida den klassen. Hur blir det...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: chrysler
·
F
Distans Jag är lite smått interesserad av att börja med distans, men var finns prova på tävlingar??? Clear Round och så nära skåne? MVH rebecca
Svar
3
· Visningar
896
Senast: FiaPiaLisa
·
Trav Ja hur gör ni med era starthästar nu när det kommer grönt i hagarna?(ni som har dem i gräshagar) Får de gå kvar eller tar ni över dem i...
2
Svar
25
· Visningar
2 306
Senast: Heira
·
L
Western Vad finns det för hingstar att välja mellan på semin?( Quarter )
2
Svar
21
· Visningar
2 857
Senast: dock
·
B
Western Kan någon tala om vad som krävs? Mitt paintsto fick ett hingstföl som bara har vita ben och lykta. Inget vitt på kroppen. Han är efter...
Svar
4
· Visningar
1 420
Senast: dock
·
Islandshäst Jahapp så var symptomen framme igen, Kaelas andra vår i Sverige och också andra vår med kliande,skorv och sår.:( Har rengjort henne...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 802
Senast: isse
·
Western Här kommer ännu en dum fråga från mig. Har sutte och funderat länge på hur man vet att hästen jobbar med bakbenen och inte på...
2
Svar
20
· Visningar
2 520
Senast: Sasse_
·
E
Hoppning jag har en fråga :) ska börja hoppa min 4åring snart, men hur?! Hur ska jag försöka visa för hästen att det här är jätte kul och...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: Mato
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp