Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Islandshäst Hej! Jag har ett problem med min islandshäst. Hon är jättetrevlig och går i fin form med bra överlinje i alla gångarter utom i tölten...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 058
Senast: Amanda
·
S
Western Köpte en begagnad ljus sadel för några månader sedan, den var riktigt fin. Men nu efter att jag använt den i några månader har den...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Sasse_
·
Trav Hur ser en "helt vanlig" vecka/månad ut hos er? Har ni fler än en häst (vilket jag antar att de flesta här har) så får ni gärna skriva...
Svar
11
· Visningar
1 867
Senast: cisssi
·
Svar
9
· Visningar
1 057
P
Islandshäst ... börjar och spricka lite granna. Jag rider regelbundet och sköter om honom och brukar tvätta/svampa på med vatten på hovarna. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 534
Senast: Elisabeth Ebemark
·
Fälttävlan Jaa, nu ör ju anmälan stängd. så vilka ska dit? och vilka klasser ska ni rida? :) Själv ska jag dit och hoppa Debutanten, tänkte...
2
Svar
38
· Visningar
3 189
Senast: fio
·
T
Trav Min fråga handlar egentligen om ridvärmning, men eftersom jag inte hittade ngn annan tråd som egentligen handlade om själva värmningen...
Svar
8
· Visningar
1 599
Senast: fethajja
·
Övr. Grenar För ett tiotal år sen köpte jag Huvudlag i Nylon i USA, alltså *nylonvävband* inte såna där hårda plasthuvudlag. Har försökt få tag i...
2
Svar
20
· Visningar
2 268
Senast: Kimman
·
Hoppning jag har en helt kass hoppsits :o så jag skulle behöva lite tips på övningar (både med och utan häst) för att få en stadigare skänkel o...
2
Svar
22
· Visningar
4 125
Senast: aprilia
·
W
Dressyr Jag behöver en ny nosgrimma och tänkte fråga er om hur jag ska göra :p. Jag har hittat en nosgrimma med okej kvalite, problemet är...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Luxurios
·
Dressyr Behöver man rida hoppdelaen eller kan man bara köra dressyren. Hur stor betydelse har testet?
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: Mirtai
·
P
Western Vad är det och hur går det till? Tips på träning om ni har också tack ;) funderar på att vara med på det på arabcupen om vi lyckas :d...
Svar
15
· Visningar
1 566
Senast: DaAnn
·
Islandshäst Okej det är juh inte så att jag har någon hingst som ska kastreras här men är ändå nyfiken (lägger tråden här på island efter som det är...
Svar
13
· Visningar
3 896
Senast: Trollas
·
M
Western när bör en häst skos med slideskor? för och nackdelar?
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: leia
·
M
Hoppning Hej! När är det dags att lära sig att räkna galoppstegen innan hindret? Tips om när man väl sitter på hästen för att få till det så...
2
Svar
33
· Visningar
4 056
Senast: Saint
·
M
Dressyr Många skriver att man ska ha plattan under den bredaste delen av foten, och många som begär konstruktiv kritik får ofta tillsägelsen då...
2
Svar
22
· Visningar
2 204
Senast: bigganl
·
A
Hoppning Vilken stigbygel ska man ha mer tyngd i för att hästen ska landa i rätt galopp? Ytter eller inner?
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Spider84
·
Körning Ikväll tog jag en liten tur med Lova, andra gången med bootsen på och helt barfota bak, funkar hur bra som helst *glad*. Eftersom hon...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: gadriel
·
T
Distans Undrar lite om vad ni tycker att en häst som startar en CL Distansritt bör ha för maxålder, lr rättare sagt när borde man lägga av?!
Svar
17
· Visningar
2 052
Övr. Grenar Moderator får flytta tråden om den ligger fel.... har dansk galoppsport en motsvarande sida som t.ex. ATG eller Galoppsport? Är...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp