Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Får svår idétorka när det gäller färger till brun/vit skäck. Vad för färg blir snyggt på schabrak mm? Har svart som grundfärg nu, men...
Svar
7
· Visningar
2 323
Senast: Plantan
·
Utrustning Är väl inte aktuellt precis nu, men satt och slötittade lite på transporter idag på Hästnet. Nu behöver jag som sagt ingen precis nu...
Svar
12
· Visningar
1 244
Senast: Buck
·
Utrustning Har äntligen beställt ett sadelskåp Det är ca 120cm högt och 60*65 i bredd och djup. Är i stål. Hade tänkt ha det framför frambommen i...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Buck
·
Utrustning Lider av problemet att ha ett STORT huvud, super svårt att hitta hjälmar. Är det någon som vet av något märke/sida som säljer hjälmar...
Svar
7
· Visningar
702
Senast: Vinur
·
Utrustning Har köpt mig en brun sadel o matchande brunt träns. Igår blev det även en brun ridhjälm... Hur skulle ni matcha bäst med ridbyxor...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Plantan
·
Utrustning Jag ska köpa dressyrstövlar från De Niro och kan inte bestämma mig för vilken modell och färg jag ska ha. Tanken är så småningom att...
Svar
1
· Visningar
1 480
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej! Jag undrar om remmen under ganaschen på micklem:s träns räknas som käkrem? Tänker att (vissa) PS träns har en liknande käkrem...;)
Svar
3
· Visningar
839
Senast: fio
·
Utrustning Jag vet inte om sadelstölder och stallinbrott ökar i frekvens just nu eller ligger ungefär konstant, men det känns hur som helst som en...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: mooi
·
Utrustning Letar efter nya ridbyxor att tävla med i terrängen när jag rider fälttävlan. Söker efter ett par ljusa ridbyxor, gärna gråa eller...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: mumin
·
Utrustning Är sadeln för smal eller är det mina hjärnspöken? Det var ett jämnt tryck under sadeln när jag kände med handen. Vid bommen var det...
Svar
1
· Visningar
1 088
Utrustning Nya fröken är en snäll och välartad sak, men kan bli väldigt "stum" när hon blir spänd, och kan bli stark när hon är peppad. Jag ska...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 050
Utrustning Vårtrött matte och vårknasig häst är ingen bra kombination... Jag rider alltid ut med martingal för att ha något att hålla mig i när det...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: Buck
·
Utrustning Det går mode i sadlar och jag undrar vilka begagnade hoppsadlar som ger mest för pengarna om man bortser från att den naturligtvis ska...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Buck
·
Utrustning Tycker mig ha sett detta fenomen mer och mer bara de senaste året/åren. Inte sällan B-ponnyer med ungar i 8-12 års åldern, som varit...
2
Svar
22
· Visningar
1 954
Senast: spinxx
·
Utrustning Vilka djur måste åka i transport och vilka kan åka i bil? Hundar betydligt större och tyngre än shettisföl får åka i hundbur i...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: Plantan
·
Utrustning Jag har två små barn med stl 104 resp 110 cl. Den större av dem har 52 cm runt bröstet och 46 cm i midjan och hittills har jag bara...
Svar
8
· Visningar
9 659
Senast: caballus
·
Utrustning jag är ute efter en hjälm som jag kan ha på sommaren. det ska vara riktigt bra ventilation inte bara lite småhål i bak och lite i fram...
Svar
5
· Visningar
1 280
Utrustning Ska beställa ett Back on Track nättäcke till islandshästarna, men velar mellan 115 cm och 125 cm. Har förstått att täckena är rel. långa...
Svar
5
· Visningar
3 758
Utrustning Hej! Som snart nybliven D ponnyägare behöver jag lite input om allaroundsadlar som passar en rak platt rygg med en liten manke. Kommer...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: Elisha
·
Utrustning Är på jakt efter en sadel till min ena herre här hemma. Han har svängd, dåligt musklad rygg (har jättesvårt att sätta muskler på ryggen...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp