Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Letar efter en lång sadelgjord som är helt elastisk, som Eric le Tixerant, men den är lite för dyr. Har spanat in Wintec's två...
Svar
4
· Visningar
961
Utrustning Ja det är inte lätt! Får hem en ny häst på fredag och behöver en sadel omgående till honom. Att rida en tid barbacka är inte ett...
Svar
9
· Visningar
815
Senast: Karamell
·
Utrustning Ja, som rubriken lyder.. Min svärmor ringde just och frågade. Jag var helt säker på att jag behövde hur mkt som helst typ, men nu kommer...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: Trott
·
Utrustning Är det någon som kan svara på eller spekulera i huruvida jag vågar köra häst i ett släp som tappades (ej på kulan ordentligt)på mjuk...
2
Svar
22
· Visningar
2 135
Senast: Lavinia
·
Utrustning *kl* Jag orkar inte gå igenom hela listan så jag fråga här istället. Jag skulle vilja ha en kort pad helst 54 cm eller kortare finns...
40 41 42
Svar
835
· Visningar
110 863
Senast: Gotthard
·
Utrustning När jag tittar på träns på en hemsida finns två kategorier av träns, hopp och dressyr. Väl inne i kategorierna är det 95% Aachen resp...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Är det någon som provat att tvätta en Eric Le Tixerant gjord i maskin? Jag funderar på att stoppa in den på ett 30graders...
Svar
12
· Visningar
3 242
Senast: DrT
·
Utrustning Ska köpa mej en ny transport och har nu svårt att välja Det jag letar efter är en glasfiber eller aluminium vagn. Alu golv ett måste...
Svar
7
· Visningar
2 309
Senast: mazariin
·
Utrustning Vilken hjälm har ni och vad tycker ni? Jag blir så himla svettig i min och vill ha en som "andas". Tycker Charles Owen/JW hjälmarna i...
Svar
19
· Visningar
1 487
Senast: Kallebus
·
Utrustning Med tanke på att årets sadelkammarstölder redan satt igång här i området så spinner min hjärna på med idéer. Har nån här erfarenhet...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Buck
·
Utrustning Har en häst som ligger mitt emellan 2 storlekar och verkar stanna där. Han har 135 nu och det sitter bra i bogen och är hyffsat lagom...
2
Svar
28
· Visningar
3 649
Senast: Evolution
·
Utrustning Som rubriken säger, var hittar jag ett PeeWee med sweet iron mundel ? Eller finns det överhuvudtaget PeeWee med annat material i...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag har gått och funderat på en sak ett tag. Jag vet väldigt lite om olika märken på bett. Det kan ju vara stor prisskillnad för...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Buck
·
Utrustning vilka sadlar finns det med svängd bom och/eller rundbossor? Kan inte lägga in bild från mobilen men hög lång manke, något svängd rygg...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 777
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Mitt lokala sågverk där vi köpt sågspån i alla år har ingen produktion förrän till nästa år och jag vet ingen annanstans i närheten som...
Svar
13
· Visningar
2 203
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag har sökt överallt efter ett ländtäcke (knäppning i sadeln, inte framför) i fleece till min häst. Är det någon som känner till...
Svar
1
· Visningar
440
Utrustning Hej! Jag skulle vilja ha ett par bra vardagsridstövlar, och har funderat på syntetmaterial. Men hur är det med det nu för tiden, finns...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Bri
·
Utrustning Hej. Nu är det så att jag vill ha ett par ridstövlar men mina fötter är för långa för vadstorlekarna. Så jag letar efter ett par...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Pandora
·
Utrustning Vi köpte ett par Dyonchaps till dottern för två år sen. De var så trånga och vi hade ett h-vete att få på dem de 3 första månaderna. Vi...
Svar
4
· Visningar
1 176
Utrustning Jag hittade en gammal tråd ang fullcheek bett men fick inte någon klarhet i det hela. Hur skiljer sig ett fulmer snaffle, this HTML...
Svar
1
· Visningar
1 496
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp