Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jo det är så att min grabb har börjat veva med frambenen när man åker hem från tävling/träning... inte hela vägen utan mot slutet.. han...
Svar
5
· Visningar
3 352
Utrustning Ja som rubriken lyder, vilken är den bästa tömkörningsgjorden enligt er som inte är i läder? Jag har lagt ner detta med att hitta en i...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Magica
·
Utrustning Hej på er! Har ni något bra tips på ett svansskydd som sitter ordentligt fast? Min dam förstör svansen totalt vid transportresor, har...
Svar
6
· Visningar
587
Senast: Julienne
·
E
Utrustning Har problem att hitta sadelgjord som inte hamnar i armhålan och skaver. Fått tips om H-gjord som ska fungera på runda breda hästar. Har...
2
Svar
31
· Visningar
7 819
Senast: Angel
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 536
Utrustning Fick hjälp av en sadelutprovare som provade ut en Crown Monarch till min häst för ett tag sen. Jag trivs verkligen inte i denna sadeln...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på vilken/vilka Prestige som liknar Lucky Dressage mest? Jag hade en Lucky förut som jag ÄLSKADE, men var för...
Svar
6
· Visningar
6 220
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har Tekna sadlar, är ni nöjda med dom? Saken är att jag har hört inte från 1 utan flera att dessa sadlar blir skeva i bommen med...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Magica
·
Utrustning Vill börja tömköra min treåring (sv.hbl av mindre modell) men hur långa tömmar är lagom?
Svar
9
· Visningar
5 817
Senast: Lazer09
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
861
Utrustning Finns det silikonbett som är tunnare än Nova? Tänker framförallt ut mot ändarna, där det ser alldeles för stort och otympligt ut och min...
Svar
14
· Visningar
1 346
Senast: supersonic
·
Svar
20
· Visningar
1 549
Senast: supersonic
·
Utrustning Nya stövlar och behöver ny hjälm men kan inte bestämma mig om jag ska ha svart eller brun hjälm? Hästen kommer ha svart utrustning...
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: Liten
·
Utrustning Jag funderar på att köpa en ny transport. Vad har ni för erfarenhet av cheval liberte gt2?
Svar
4
· Visningar
1 866
Utrustning Hej! Letar efter hoppsadel och har lite frågor till er om hoppsadeln Hoppsadel T8 Showjumper Thorowgood® Och Hoppsadel Agnes Gold...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Malinnee
·
Utrustning Efter att ha fått diagnosen plantar fasciit har jag fattat hur viktigt det är med fotriktiga skor. Men det verkar vara väldigt dåligt...
Svar
17
· Visningar
2 249
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Fick ett infall att kolla min hjälm. Hjälmar ska ju bytas efter fall/tapp eller max fem år. Västar efter synlig skada eller 3 - 5 år...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 795
Senast: Liten
·
Utrustning Har fått erbjudandet att köpa en Maxflex Amelie i bra skick till ett riktigt bra pris. Har länge tänkt att prova/köpa en maxflex för det...
Svar
8
· Visningar
1 882
Utrustning Hur många som helst så klart, men hur många använder man till en häst? Schabrak kan man ju ha obegränsat av :D men de behövs ju tvättas...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 510
Utrustning Ska byta ut min sadel då den börjar bli sliten. Smidigt hade ju varit en likadan men begagnatmarknaden svämmar inte över av den...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp