Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej, Jag är för första gången på väg att köpa en transport men känner mig vilsen i djungeln. Har försökt googla lite och läsa i gamla...
Svar
16
· Visningar
4 186
Senast: KSF
·
Utrustning Det verkar nästan vara mer regel än undantag med fårskinnspad under sadeln numera. Det jag undrar är, vad fyller de för funktion...
2
Svar
21
· Visningar
2 480
Senast: Buck
·
Utrustning Vad har ni för Stallbandage och paddar? Tror jag ska börja linda min om nätterna i höst... Mvh Niikon92
Svar
12
· Visningar
1 623
Senast: Buck
·
Utrustning Ja efter att ha varit "utanför" hästvärlden med ändats ett avelsto i min ägo så är jag nog lite ute så tanken är att skaffa ny hjälm...
Svar
19
· Visningar
1 201
Senast: Jocelyn
·
Utrustning är på jakt efter ett nytt släp och tycker att ifor känns som ett bra alternativ på boggie transport med frontutlastning. i sverige så...
2
Svar
21
· Visningar
7 177
Senast: Trissa
·
Utrustning Börjar kolla lite efter trailer. Kör idag med en star trailer safir. Och är inne på att köpa en star trailer diamant. Men samtidigt...
Svar
6
· Visningar
2 899
Utrustning Ja, jag har lovat mig själv att investera i en ny kavaj, men jag blir trött av bara tanken :( Jag är 155 cm, c:a 55 kg, storlek 36-38...
Svar
3
· Visningar
827
Utrustning Kommer ut en sadelutprovare till vår maxade B-ponny om några dagar men vill gärna höra lite åsikter om sadlar. T ex juniorsadel, upp...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Om man bortser från om det är lämpligt eller ej, FÅR man köra en häst broddad i transporten t/f tävling? Diskussionen uppkom när jag...
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: Novalisa
·
Utrustning Är på jakt efter en tunn vår/sommarjacka, dvs. utan fodring som dessutom ska tåla en del vatten. Gärna mörkblå eller någon icke...
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 618
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Ska få hem en liten dartmoor ponny. Men tyvärr följer ingen sadel med. Idag har han en hubertus. Storlek och modell vet jag ej! Vad...
2
Svar
20
· Visningar
10 097
Senast: MaRomer
·
Utrustning Hej! Jag är väldigt sugen på att köpa en pikeur diana kavaj! Men vet sen innan att pikeur brukar vara små i storlekarna.... Vanligtvis...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej på er! Är det någon som testat både tekna s-line och globus clic och har någon uppfattning vad som kan tänkas skilja dessa två...
Svar
4
· Visningar
2 741
Senast: Trissa
·
Utrustning Jag har en nordsvensk av bruksmodell. Hon är ganska kort i ryggen, men väldigt bred. Har knappt någon manke. Sedan är hon bara fem år...
Svar
3
· Visningar
2 677
Senast: KrullTroll
·
Utrustning Hej! Jag var på sadelutprovning igår och fick låna med hem en sadel från Kent & masters s-serie som passade min häst. Jag undrar om det...
Svar
0
· Visningar
919
Senast: Sagerblom
·
Utrustning Har haft flertalet syntetsadlar genom åren men dom senaste två har jag ett litet problem med. I höstas inhandlade jag en ny Wintec NEW...
Svar
10
· Visningar
1 939
Senast: caballus
·
Utrustning Testade en kompis 16'' sadel på ponnyn eftersom jag upplever att hon ev störs av min 17''sadels längd i nersutten galopp. Sadeln låg i...
Svar
1
· Visningar
465
Senast: caballus
·
Utrustning Om man vill ha ett skarpt bett med så lite hävstång som möjligt och nästan obefintligt med skrot i munnen, vad väljer man då för bett...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag har märkt att i Sverige rider de flesta med fårskinnspad under sadeln och har förstått att man provar ut sadeln ihop med den om man...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp