Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

bara-undrar vad ni tycker om balansen i denna benaxel?

hovslagare-Bild059.jpg
 
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

Knapplånar här av bara undrar.

Jag har en häst som i dagarna var hos veterinären. Det konstaterades att han har hovledsinflamationer bägge fram (vänster var värst) förändringar i hovleden (röntgen fynd) dock lindriga samt att han hade inflamatiner och behandlades i hela hasen på bägge bak. Dock hade han INTE spatt (vilket jag var rädd för). Man upptäkte även att hästen hade en pålagring i högerbakkota.

Så de va bakgrunden. Nu till min egentliga fråga.
Hur hade ni som debaterar här i denna tråden skott hästen i fortsättningen? (jag har fått klara instruktioner från min veterinär om hans hovvård men jag vill ha lite nya tankar)

Han har tidigare varit skodd runt om med vanliga skor fram samt skor med sidokappor bak som är 1-2 storlekar för stor för att det skall bli lite eggbars effekt. Tyvärr kan denna häst INTE gå utan skor. Vid tappskor är hästen halt med hovbölder om inte skon komemr på direkt. med andra ord är han en mkt hovkänslig häst.

Tack för hjälpen med min olycksfågel som numera köpt klippkort hos veterinären..;)
 
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

bara-undrar skrev:
bara-undrar vad ni tycker om balansen i denna benaxel?

hovslagare-Bild059.jpg
:eek: Lilla Skutt får morgonmoroten i halsen..*host*
Ser lite ansträngt ut för pållen..
Men frågan var väl inte direkt ställd till mig, så jag låter andra få svara.. :angel:

Puttar upp ..:bump: putt putt
 
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

För mig ser det ut som en Prima Ballerina, en tåspetsdansös ;)
 
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

Jag säger som B.U brukar, Kan man få se hela benaxeln?
 
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6

Lilla Skutt skrev:
Men frågan var väl inte direkt ställd till mig, så jag låter andra få svara.. :angel:

bara-undrar varför inte afrodite med co svarar då det här verkligen är befogat med kritik och inte bara utifrån hur själva hoven ser ut utan även hur detta skadar leder högre upp i benaxeln.

Nu är du väl endå lite gnällig SO eller vill du se rumpan oxå:o Va lite snäll mot mig nu då jag har kämpat med att i alla fall delge mer än själva hoven på denna bild och det som finns högre upp men inte är med på bilden är inte lika allvarligt som det som syns.

P.S. Bilden har jag lånat från hovis helt utan lov, fast vad gör det då vi delar på allt.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 066
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
43 44 45
Svar
890
· Visningar
64 874
Senast: hovslagarebjorn
·
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
43 44 45
Svar
886
· Visningar
71 353
Senast: Zora
·
  • Låst
Hästvård Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet.del 3 Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är...
35 36 37
Svar
731
· Visningar
56 865
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp