Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Det hade varit intressant att veta vad ni som känner hingsten och avkommor till honom har för erfarenhet ev dem. Vilken typ av ston tror...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Behati
·
Avel Någon som har något intressant att säga om honom? Hittar inte så värst mycket information om honom men tyckler han verkar trevlig. :)
Svar
6
· Visningar
1 046
Avel Har ett sto som kom hem ifrån hingsten för ca 7 veckor sedan. Hon är ej konstaterat dräktig men igår såg jag att de hade runnit något...
Svar
0
· Visningar
812
Avel Låt säga att en ras har två avelsinriktningar, trav och ridning. Ni ska avla fram en avkomma (efter en travras) som enbart skall...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 403
Senast: Imzevimz
·
P
Avel Någon som vet hans bedömning?
Svar
7
· Visningar
2 010
S
Avel Jag är helt förvirrad o har helt glömt bort hur jag gjorde sist jag hade nåt sto med 90dygnsavgift... Mitt sto är på 90 dygn om...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: sydney
·
Avel Om ett sto kastar pga abortvirus kan hon fortsättas att användas i avel? Är det "säkert" att flytta runt henne i olika stall utan att...
Svar
3
· Visningar
1 780
Senast: KickiH
·
Avel Jag undrar, då min Hovis är rätt sugen på att para mitt 19 åriga sto (travare) som aldrig fått nåt föl innan. Vad finns det för...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: Ninis
·
Avel Har försökt leta info om denna hingst men förgäves :crazy: Vet ni något om honom?
2
Svar
22
· Visningar
3 708
Senast: Vision
·
Avel Hur många har varit med om detta, och hur har utfallet varit? Mitt sto fick ul på dag 18, dag 45 og dag 93. På dag 18 såg de något...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Mitrolle
·
Avel läste just på en hemsida med info om detta att ponnysarna mäts om de inte har mätintyg. ponnys med mätintyg får inte mätas? Men...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Seabaz
·
N
Avel Har ett sto som är importerat från holland hit till sverige. Har gröna papper o Pappan är som sagt Festival e.Saros xx. Ngn som vet ngt...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag har en liten korsning PRE/Kallblodstravare. Var skulle ni registrera den, som korsning i kallblodstravarstamboken eller i SH...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 138
Senast: Cambrie
·
L
Avel Hej alla! Funderar på att betäcka mitt b ponny sto med en appis hingst nästa år, han är 155 hög. Vad tror ni man kan vänta sig av den...
2
Svar
22
· Visningar
2 889
Avel Jag har för första gången använt Flyinge hingst, brukar de vara väldigt sena med sina fakturor? När jag betäckt på andra stationen...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Yttik
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 119
Avel Idag kom en inbjudan till "upptaktsmöte" (eller vad man kan kalla det) för Hannoveranerförbundets svenska dotterförening, så nu är det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
11 553
Senast: ranunkel
·
G
Avel Hej, Jag undrar om någon kan svara på vad färgen på de danska hästpassen står för?Vad innebär blått, grönt och rött hästpass? Jag har...
Svar
6
· Visningar
6 964
Avel Har ett 17-årigt Shetlandssto av större nättare modell, 104,6 cm i mkh . Gått ponnytrav tidigare men används nu till ridning. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: ameo
·
V
Avel visste inte i vilken tråd jag skulle lägga mig i så det får bli denna. Jag har ett fjordsto som i december smet i till min fjordhingst...
Svar
5
· Visningar
1 764
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träningströjor!
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp