Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Har någon här bra koll på aggregat? Jag har de här i dagsläget (2 hagar med 10 resp 8 km tråd). Kan man se utifrån siffrorna hur mkt de...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 048
Senast: Pudlan
·
Anläggning Jag står inackorderad i ett stall där det finns en inhyrd häst som missköts av sin ägare. Hen snålar med maten & sköter hästen knappt...
Svar
13
· Visningar
2 823
Senast: IngelaH
·
E
Anläggning Jag snubblade lite över "Active Stables" i ett annat forum och blev nyfiken. Har nu googlat och är ännu mer nyfiken! Har hittat...
2
Svar
28
· Visningar
7 558
Senast: Snowball
·
  • Omröstning
Anläggning Tankar kring Active stable? Någon som har det och hur tycker ni det fungerar? Hur tänker ni på sammansättningen av flocken kontra en...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 565
Senast: Habina
·
Anläggning Efter en guidad tur på ett ställe som har en jättefin anläggning med Active Stable så dyker en massa funderingar upp i skallen. Det...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
18 211
Anläggning Vad är era åsikter och erfarenheter av Active stable? Är lite nyfiken på att höra vad andra tycker :) (Active stable är lösdrift med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
12 936
Senast: Contest
·
Anläggning Någon som provat sig på att montera det själv??
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Qvicka
·
Anläggning 8600 kvm mark till två shettisar, uppdelat i en liten vinterhage och en större sommarhage - kan det gå? :confused: Dundersvårt att få...
2
Svar
27
· Visningar
3 106
Anläggning Har man någon praktisk användning av dem som vattentiningshjälp? Kan man koppla om till 24 V?? Jag har 25 m vanlig 240V...
Svar
6
· Visningar
5 170
Anläggning Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: rebus
·
Anläggning Skulle det fungera att ha 2st ponnyer på 1,6 ha mark under vintern? Lättfödda typer som rids mest i skogen.
Svar
9
· Visningar
1 386
Senast: Myzan87
·
Anläggning Jag hyr stall till mina 2 hästar nu och tyvärr är det inte överdrivet myckt mark. Har i dagsläget en vinterhage och 2 mindre...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Masse
·
J
Anläggning Hej, Hoppas jag lagt tråden rätt? I mitt stall, så har jag massor av små, smala, mörkbruna MASKAR :eek: och dom är så äckliga (just...
Svar
6
· Visningar
2 781
Senast: jezzibell
·
M
Anläggning Har lite funderingar... Stall för 8-10 hästar ska det vara. Främst islandshästar men kanske någon annan också. 1. Är det bäst att ha...
Svar
2
· Visningar
1 458
Senast: Immer
·
Anläggning Kan ju va bra ibland att utvärdera stalltiden som varit. Vad behöver vi/jag ändra på? Vad var positivt/negativt? Var det något som gick...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: EmmaN
·
Anläggning Har hela tiden tänkt att grinden ska vara strömlös när den är öppen. Men nu slog det mig att jag egentligen bara kan dra ur kontakten...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Buck
·
Anläggning Tidigare i vintras var det en tråd uppe om man som inhyrd har rätt att spara strö till kommande månader. Vad anser ni om rätten till att...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 556
Senast: Görel
·
Anläggning Skulle behöva en snabb och väldigt tillfällig lösning för lösdriften.. Det blir rejäl sörja vid ingången till ligghallen. Detta ska...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: ia_
·
Anläggning Som jag förstått det - och haft otaliga diskussioner i många ridklubbar - skiljer det sig väldigt vad man räknar som "ingår" i ett...
Svar
12
· Visningar
1 989
Senast: Cha9
·
Anläggning Kör man med salvia som man gör i hemmet eller?? Kan man hänga upp något i stallet som ska föra tur med sig gällande sjukdomar?
2 3
Svar
44
· Visningar
3 743
Senast: JessicaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp