Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Fann denna sidan på nätet och funderar på ifall någon har erfarenhet av just denna sko...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: b4nugget
·
Foder & Strö Jag har tidigare alltid fördelat tex betfor och mineraler så hästen får det både morgon och kväll. Men i det stallet som jag står nu så...
Svar
2
· Visningar
538
Senast: Mjuff
·
T
Foder & Strö Hur mkt. vågar man ge per dag till att börja med och hur fort vågar man öka på det? 3 liter väger knappt ½ kilo och det är vad jag har...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: abs
·
L
Hästvård Min häst går nu barfota för att hon har gått med föl, men jag ska nu sko henne, hon verkar inte ha ont i fötterna när hon går barfota...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: linabergmer
·
Hästvård hur allvarligt kan det vara?
Svar
5
· Visningar
932
Senast: ako
·
G
Hästvård Hej på Er kloka! Har ett litet problem, eller en lite fråga... Lille hästen har redan börjat fälla!!!!! Vet inte om Ni har nån nytta av...
Svar
11
· Visningar
2 463
Senast: Dragonfruit_
·
B
Foder & Strö Kan någon vänlig människa hjälpa mig. Jag får inte upp hullet på henne, tunn över revbenen. Hövärdena är (g/kg): (Beräkn vuxenvikt ca...
2
Svar
34
· Visningar
1 847
Senast: marli
·
S
Hästvård Min medryttarhäst har väldigt dåliga hovar. Väggarna är torra och spruckna, vänster bak ser sämst ut, den väggen är dessutom ljus medan...
Svar
12
· Visningar
1 295
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Har fått en shettis som vi tränar för start i trav och så har vi tänkt visa henne på utställning också i sommar. Hur ska man göra...
Svar
8
· Visningar
814
L
Hästvård Hej! Jag hjälper till i ett stall där det är ett 9-årigt sto som krubbiter. Hon gjorde det redan när ägaren köpte henne. Innan stod hon...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: kopparberg
·
Hästvård När jag tog in min häst igår var han rejält halt på vänster fram, dock ingen ökad puls eller svullnad. Reagerade dock vid tryck vid...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: TantEster
·
L
Foder & Strö Någon som använer det?
Svar
6
· Visningar
746
Senast: alice
·
Hästvård Nu vet jag inte om tråden hamnat rätt men :smirk: Vad kan en shettis väga? Häst 1. stor, ca 107-108 cm och ganska så smällfet. :o Häst...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: gonkan
·
B
Foder & Strö Vi har fått en läcka i stallet, och måste ta bort allt hö från loftet... Men vi har ingen stans att förvara det riktigt bra... Någon som...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: superstar
·
Hästvård Nu behöver jag er hjälp! En bekants häst, en haflinger dam på 11 år är sjuk, rejält sjuk. Hon slutade äta natten mot fredag, dricker gör...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: TantEster
·
R
Hästvård Om man misstänker att ens häst ser dåligt vem pratar man med då?Kollar vanliga veteräner sånt eller någon speciell? Rex
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Rex
·
A
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst visade riktiga tjurminer när jag berörde henne i ena sidan. Hon tjurar ALDRIG för beröring annars (eller...
Svar
11
· Visningar
2 362
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Är det bra att massera hästen? Hur ofta/länge? När? (efter arbete eller före eller "kall"? Hur? Vad ska man absolut undvika? Tips...
Svar
16
· Visningar
2 168
Senast: Lejonelle
·
Hästvård min häst är död nu. hon vart bara sju år och jag hade haft henne sedan hon var ett halvår... jag hade hand om henne hellt själv i sex...
2
Svar
23
· Visningar
2 888
H
Hästvård Har en liten fråga... Har precis börjat grundvaccinera en häst som kom hem förra veckan. Hon har fått den första sprutan och ska ha den...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: Hästbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp