Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min lilla föling har fått diarré... Han är 6 månader o pigg för övrigt, kan det bero på ensilaget?? Vad ska jag göra åt det? :confused...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Har ett hingstföl som är 8 1/2 månad. Han har en testikel än så länge. Hur lång tid kan det ta innan den andra trillar ner? Vad är...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: Raffe
·
Hästvård För ett tag sedan dog en häst jag känner till av tarmvred, ryktet säjer att hästen aldrig fick gå ute eller röra på sig annat än vid...
Svar
7
· Visningar
1 541
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Vad är det? Är det farligt, ger det sämre syn, hur syns det? Läste i en annons om det, undrar om min fölis kan ha det också. Mvh Lisa.
Svar
19
· Visningar
5 398
Senast: Francess
·
Hästvård Alla är vi olika och tycker att olika saker är fint. Själv är jag löjligt förtjust i tjocka vågiga svansar som INTE är snaggade på...
Svar
11
· Visningar
1 133
Senast: lil-sis
·
V
Hästvård Finns det något(naturligt)medel för snabbare tillväxt av tagel? En hel del av man och svans har försvunnit på hästen efter en traumatisk...
Svar
8
· Visningar
2 285
Senast: lil-sis
·
H
Hästvård Dessa j*vla sår som kommer i mingipan, vad gör ni åt dem? Jag har prövat olika bett, ridit på hackamore längre perioder för att de ska...
Svar
17
· Visningar
1 675
Senast: Rumpnissen
·
K
Hästvård Jag har haft en equiterapeut ute till min häst som sa att pållans bäcken var snett. Hennes höftbensknöl på ena sidan var högre än på den...
Svar
15
· Visningar
3 335
Senast: malumbub
·
M
Hästvård När min häst hade hemska bitmärken efter en häst för ett tag sedan gjorde jag rent dom dagligen med utspädd jodopax och smörjde på salva...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: Rea
·
M
Foder & Strö Jag har fått rådet att ge min häst Torkade nypon och Vallört mot magen (magsår), samt lite andra örter mot stelhelt efter Erlichia. Jag...
Svar
12
· Visningar
3 064
Senast: Centaur
·
I
Hästvård Hej alla! Har hittat en skimmel som jag vill ha, har sedan läst en massa om melanom. Sett att det är extremt vanligt hos just skimmlar...
Svar
13
· Visningar
3 479
L
Hästvård jag visste inte riktigt i villket forum jag ska sätta den här tråden men kör till! Jag är fodervärd på en islänning och han går ute i...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: svea
·
Foder & Strö Mitt nya hö passar bra ihop med lusern. Om jag ger 10 kg hö och 2 kg lusern per dag så blir det en kvot på 6.62. Men då kan jag inte ge...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: armada
·
Foder & Strö Vilken mängd kalk kan man ge utan att det blir farligt för hästen? Har hört att man kan förgifta hästen med kalk undrar lite därför...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Min häst har fått mugg. Hon har det på båda bakbenen. Hon har vita halvstrumpor o det har gått upp lite på kotan på insidan av benet...
2
Svar
25
· Visningar
2 055
Senast: shapiro
·
T
Hästvård Får vem som helst utföra böjprov på en häst? Eller är det bara veterinärer som har behörighet till det?
Svar
19
· Visningar
3 274
Senast: Magdalena
·
J
Foder & Strö Jag har lite funderingar kring blötläggning av kraftfoder och hållbarheten på det. Jag håller just nu på att välja ut ny foderstat och...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min unghäst har inte särskilt "rena" ben, har bara haft honom ett halvår knappt, och vet inte varför. Bara höger fram är riktigt fint...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Bobo_
·
S
Foder & Strö Visst borde inte en häst gå upp i vikt om den får en matsked matolja i fodret var dag? Eller?
Svar
16
· Visningar
1 027
Senast: Sesselja
·
S
Hästvård Vad beror det på när hästen är svullen bakom ganacherna. Har hört två förklaringar: -Hästen står i lerig hage och får i sig mycket...
2
Svar
25
· Visningar
2 940
Senast: ElisabetBentmar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp