Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Hur mycket melass ska jag ge? Måste blanda med Fenylbutazon då han lämnar det även om jag blandar med betfor? Bara en liten dutt eller...
Svar
16
· Visningar
1 673
Senast: GUSTUR
·
B
Hästvård Min häst blir öm i ryggen från och till, ganska ofta varesig jag rider eller inte... Hon vilar nu men har ändå blivit öm igen. I dag så...
2
Svar
23
· Visningar
7 488
Senast: Emmizen85
·
F
Foder & Strö Har funderat på det här med fri tillgång på hö /silage i hagen under dagen, och på sätt och vis verkar det ju himla smidigt och dessutom...
2
Svar
29
· Visningar
2 192
Senast: nalle
·
Hästvård Om täcket är torrt på insidan men blött på utsidan, kan man låta det sitta kvar på hästen då? Hur gör ni? Tar man av det så torkar det...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 803
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Kommer i morgon hämta en häst som först och främst ska vara sällskap till min shettis men sedan när det lugnat ner sig lite ska bli min...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: caradan
·
Hästvård Hej! Jag har problem med en av mina hästar. Han har trubbel med magen (lös) och det verkar inte vilja ge med sig vad jag än gör...
Svar
18
· Visningar
2 412
Senast: Bounty
·
L
Foder & Strö Jag ska ta en häst på foder, som ny äter kraft och hö. Jag ska själv ge henne hö och mycket tort ensilage. + havre, korn, betfor...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: panzy
·
Hästvård Jag har ett eng. fullblod som är 3,5 år. Jag slutade rida henne för 2 månader sen då hon kunde det en tre-åring vanligtvis kan, hon...
2
Svar
35
· Visningar
2 996
Senast: Sofian
·
Foder & Strö Min tvååring har haft problem med magen och varit sjuk. På veterinärs inrådan får hon nu mikrobalns i samband med hennes...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Heero
·
P
Foder & Strö har nu nätt och jämt gått över till silage, i början gick det bra men nu har hon blivit lös i magen, tollarna är hela men hon fiser...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: angielie
·
Hästvård Idag så avlivades min häst. Det är så tomt efter honom då jag går ut i stallet för att ta hand om den lille och det värker i hela mig...
Svar
16
· Visningar
1 001
Senast: Amia
·
M
Hästvård Har ett halvblod på 3.5 år. Va o skulle bes o expröntga honom för att senare köpa honom. Efter låga böjprov fick avbryta bes... Han var...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej Jag har precis Behandlat klart min häst mot Erlichias. Jag undrar om nån vet hur jag ska gå till väga nu efter behandlingen? Jag...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: LaMaya
·
S
Hästvård Vår unghäst som jag berättare hade kolik, har flera gånger lyft svansen, men så har inget kommit, jag antar att han har gaser, och det...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: sante
·
Foder & Strö Mitt hösilage förvaras på kall skulle och är stenhårt och jättekallt nu när det är typ 15 minus. Har ställt in det i sadelkammaren över...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: martha
·
Hästvård Funderar på att skippa influensavaccinationen för pållan. Hon är nu 17 år, tävlas ej. Träffar inte andra hästar förutom då vi några...
Svar
12
· Visningar
1 405
Senast: TantEster
·
R
Foder & Strö Undrar hur många av er som har tävlingshästar och fodrar med Sport?
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Rikkan
·
I
Hästvård Hästen har varit lös i stallet i natt och lyckas äta upp de andra hästarnas kraftfoder, det är visserligen inte så jättemycket mat, tror...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: Sirisiri
·
M
Hästvård Vi kom att prata om hästens tänder i stallet idag. Vad gör man åt en häst med utsparkade eller mycket skadade framtänder??? Finns det så...
Svar
6
· Visningar
1 808
Senast: TantEster
·
L
Hästvård när man känner att ens häst har kanske bara en liten svullnad i benet eller att den är lite varmare eller tjockare än de andra,vad gör...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp