Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård eller kan dom bli det hästar? min snorar (betydligt mindre nu än för en vecka sen) och hostar..inte hela tiden kanske 2 gånger när jag...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: suisyola
·
H
Foder & Strö vad ger ni för mat till era lågdräktiga ston? och vad ger ni dom längre fram vid dräktigheten? :banana: :banana: :banana:
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Darbhanga
·
S
Foder & Strö Jag har för mig att det heter det,LINFRÖN.. Vad är det bra för?
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: sassabrassa
·
B
Hästvård Känner till en islandshäst, i grannstallet. hon blir riden fast veterinären konstaterat att hon måste röntgas och antagligen aldrig blir...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Centaur
·
Hästvård ...i mitt fall ett hbl, ska man sen anmäla det till rasförbundet där hästen är registrerad?
Svar
2
· Visningar
775
Senast: AnnaKarinA
·
K
Foder & Strö Vilka tillskott ger ni?
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Darbhanga
·
Hästvård Min häst har börjat göra en konstig manöver då han skall lyfta galopp i vänster varv vid longering. Det ser ut som om han inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: suisyola
·
R
Foder & Strö Vad gå en analys av hö på ungefär?! Planerar inför nästa sesong...tänkte skicka det till AnalyCen
Svar
2
· Visningar
666
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård Har sett på amerikanska barfotasidor att det är vanligt att man där verkar med hjälp av en Dremel. Det verkar ju rätt fiffigt...
Svar
7
· Visningar
2 039
Senast: superbusan
·
Hästvård vill helst endast ha svar från er som varit med om liknande. idag när jag kom vid 5 tiden och skulle ta in min lilla ettåring, nåja...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: ZannaZ
·
N
Foder & Strö Vårat shiresto på 1,5 år äter en saltsten på drygt en vecka. Hon har bara tillgång till saltsten i boxen och hon står inne 12 tim/dygn...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö :angel: Vad är den bra för? Funderar på att köpa den för många säger att den är bra, men vad gör den för nytta? Ger den extra energi...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: suisyola
·
Hästvård Hur vanligt är det att småhästarna blir röda/inflammerade i framtänderna då dom byter? Min lilla dam blir ju tre nu till våren, och hon...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: Jamtland
·
A
Foder & Strö Min häst äter inte sitt korn. Finns det nåt knep som gör att hon äter det? Hon verkar tycka bättre om lite grövre foder ex pellets av...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: fjordlovers
·
Foder & Strö ...nån som har erfarenheter? Ris/ros? Vad har det för effekter? Ja, allt...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: QQQ
·
E
Foder & Strö Hur mycket lusern är vettigt att ge till ett Halvblod som tränas mark/hopp dagligen. Han är 170 cm och av den "ädlare" typen. Han har...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: caradan
·
A
Hästvård Hur lång tid tar det innan en häst tappar muskler om den inte rids eller tränas?
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Sunnan
·
M
Hästvård En häst i stallet får pencillin genom ett stick i halsen. De första 2 dagarna gick allt i sin ordning men tredje dagen fick hon den...
2
Svar
23
· Visningar
4 810
Foder & Strö En familj som har häst i stallet där jag har mina ger sin häst en massa konstiga frukter allt ifrån kiwi, banan, stjärnfrukt, melon och...
Svar
19
· Visningar
1 412
Senast: Saigon
·
E
Foder & Strö Min pålle växer fortfarande, ger henne mer mat än vad en ponny i hennes storlek och kondition ska få. Gör jag rätt? Hon behöver väl mer...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: ElisabetBentmar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp