Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Har märkt att min lille hingst småskvätter en del när han står i boxen..precis som om han "märker revir", har haft hand om en del...
Svar
12
· Visningar
1 610
Senast: Raeman
·
L
Foder & Strö Jag rider i ett stall där vi har 3.hästar och det är islänningar så dom går ute dygnet runt. Och får 4 , små, om ni fattar, höbalar per...
Svar
6
· Visningar
920
Senast: Lizzan
·
Hästvård Hejsan! Våra hästar ska vila i ca 1-2 månader är det bra att ta av skorna då eller ska de vara kvar på? MVH Sanna
Svar
3
· Visningar
641
Senast: suisyola
·
S
Foder & Strö Jag har tillbringat tre dagar på ridskolan nu eftersom det var kurs. Har aldrig funderat över det här med foderstater tidigare förrän...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: suisyola
·
I
Foder & Strö Vad menas med knäckt havre?? Finns det fler olika typer av havrepreparering? :confused: Mvh
Svar
4
· Visningar
1 402
Senast: Jastelaraber
·
T
Foder & Strö Har ett 4-årigt sto som är lite petig med sitt hö. Tänkte börja fodra även med Lucern men fick tips fån en kompis om Alfa Alfa. Vad är...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: sissu
·
Hästvård Ni som pleggar vid klippning, hur mkt ger ni? Har kvar sånt som man ger i munnen, skrevs ut av vet. till min andra häst då han skulle...
2
Svar
20
· Visningar
9 625
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Vad är det för skillnader på verkning enligt Strassermetoden och vanlig barfotaverkning? Jag har läst och sett en del men det vore kul...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Carolrita
·
V
Hästvård Jag vet inte alls längre hur jag ska göra, jag kan ju inte fortsätta att skritta ponnyn i all oändlighet. Hjälp! Här är vår historia...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: valentino
·
Hästvård En av våra hästar har fått en kal fläck på halsen,kan det vara ringorm?!Veterinären trodde inte det, men skrev ut medicin för...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: skjona
·
Foder & Strö På hur många MJ skulle ni lägga min häst ? Det är första året jag räknar foderstater och är därför lite osäker på hur mycker hon bör ha...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: gejsa
·
Hästvård Min häst fick en senskada för 1 1/2 år sen. Den var väldigt allvarlig men med tid o tålamod blev det bra. Det finns fortfarande en...
Svar
15
· Visningar
2 475
Senast: unki
·
D
Hästvård Det "går" ringorm i stallet :mad: :( så nu behöver jag all fakta, tankar och tips om det!
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Favina
·
G
Foder & Strö Förlåt att jag plågar er igen.. Jag ger både Chevinal Plus och Krafft (Röda) Mineraler. Gav från början bara Chevinal Plus, då hon fick...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: Jessica
·
T
Foder & Strö går här hemma och funderar på hur jag ska göra. har funderat länge på att ha fri tillgång till hö men hur ska det förvaras i hagen...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: Philomena
·
R
Foder & Strö Jag kommer nog tveka att ringa dom igen ialla fall.Ringde och bad om hjälp med tre foderstater,ville kolla så att jag hade fått ihop det...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Rex
·
B
Hästvård Min lilla föling har fått diarré... Han är 6 månader o pigg för övrigt, kan det bero på ensilaget?? Vad ska jag göra åt det? :confused...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Har ett hingstföl som är 8 1/2 månad. Han har en testikel än så länge. Hur lång tid kan det ta innan den andra trillar ner? Vad är...
Svar
3
· Visningar
1 815
Senast: Raffe
·
Hästvård För ett tag sedan dog en häst jag känner till av tarmvred, ryktet säjer att hästen aldrig fick gå ute eller röra på sig annat än vid...
Svar
7
· Visningar
1 536
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Vad är det? Är det farligt, ger det sämre syn, hur syns det? Läste i en annons om det, undrar om min fölis kan ha det också. Mvh Lisa.
Svar
19
· Visningar
5 395
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp