Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Detta kanske inte är rätt forum egentligen. Men kan någon hjälpa mig med hur jag ska registrera min häst, som är av okänd härstamning...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: oidipus
·
S
Avel Godkända hingstars stamtavlor är ju inte speciellt svåra att hitta på nätet, men nu hade jag hemskt gärna velat ha tag i stona bakom...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Spider84
·
Avel Bara så att missförstånden minimeras. Användaren som gick ut med detta hade inte kollat sina källor eller varit källkritisk.
2
Svar
27
· Visningar
2 866
Senast: Trassla
·
A
Avel Hej,jag har ett sto e: ideal du gazeau och jag undrar om nån har foton på denna hingst och skulle gärna vilja ha lite mer info än det...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Lazio
·
A
Avel Hej,jag undrar om det finns någon som vet vart det finns bilder på hingsten Donnerfly?Det finns ju två foton på hans hemsida,men jag...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: Angela
·
H
Avel Hur hög inaveskoefficient ska man ha? Blir ca: 3,5% & inaveln är i följande led 5+5 4+5. Fransk stam ca: 14% Amerikansk: 86% Tror ni om...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Bia
·
L
  • Låst
Avel Hejsan! Är det någon som har tinker/irlänsk cob? Vad tycker ni om den rasen? Positivt? Negativt? Berätta allt, jag vill vete:)
Svar
4
· Visningar
728
Senast: ameo
·
Avel att en avelshingst blir såld till USA ? Med tanke på deras avelskarriär. Tänker på Vivaldi, Sir Caletto och nu senast Pablo. Den senare...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: ameo
·
Avel hej jag funderar :confused: på att betäcka mitt sto nästa år men då är hon fjorton, undrar om det är försent :( då det är första...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Domaren
·
M
Avel hej undrar om någon vet mer om skimmel hingsten Ögri Från Hjortkvarn. eller om ni har någon avkomma efeter honom berätta gärna lite om den.
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: javill
·
M
Avel heej undrar vad man kan få för färger med ett skimmel sto (född svartbrun) efter e ögri från hjortkvarn mf mökkur fra varmelaek någon...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Lobelia
·
V
Avel "ingår" i halvblodet? Blandning mellan fullblod, kallblod? hur många %?
Svar
2
· Visningar
916
Senast: svea
·
S
Avel Kan någon tala om för mig vad skillnaden mellan franska och svenska varmblod är? Har hört att de franska är mer som "vanliga" hästar med...
2
Svar
35
· Visningar
5 246
Senast: Sirisiri
·
B
Avel Nån som har bild eller så på han? Jag hade en passhäst efter honom som, dessvärre nu är borttagen. :cry: Skulle vara evigt tacksam...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel \"Tokigt\" sto Jag har ett sto som jag haft i ett år. I september började hon bli tokbrunstig & skrikig. Innan har hon varit...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: Burza
·
H
Avel Dethär är lite bak & fram, men nu har det blivit som det har blivit... Jag har en betäckningsrätt i en hingst (vbl.travare) & ska nu...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: HappyBitch
·
J
Avel Skulle ni göra det? HUr är de med infektionsrisk och skaderisk? Får man göra det och hur länge i så fall? Tcksam för svar! :bow:
Svar
12
· Visningar
1 072
E
Avel någon som kan förklara det ?
2
Svar
21
· Visningar
3 750
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Avel Någon som vet ngt om den hingsten? Det enda jag vet är att han ej är godkänd, skäck, efter Haifi ox och pappa till mitt sto :) Allt av...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: em76
·
A
Avel Satt o gick igenom gamla papper som har legat länge.. Där fanns det en betäckningssedel från 1877=) Blev mäkta imponerad att den var i...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: Amica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp