Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en svenskfödd islandsvalack som bor hos mig just nu på obestämd tid. Han är 8-9 år och har väl egentligen inte ridits mycket...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: quitelovely
·
Q
Hästhantering Jag skulle vilja höra era tankar kring det här: Jag har en film som handlar om inridning av hästar på Island. Det är en mycket känd...
Svar
7
· Visningar
1 456
Senast: qrumelur
·
Hästhantering Så för någon dag sedan var jag ute på en promenad när jag plötsligt får syn på en ponny, typ shettis, som traskar ut på vägen. Jag går...
Svar
17
· Visningar
1 933
S
Träning Har precis börjat arbeta efter Hempflings bok Dansa med hästar. Och provade idag att göra ett stopp på volt både från skritt och trav i...
2
Svar
37
· Visningar
8 095
Senast: novis
·
V
Träning Hej. Finns nån här som har erfaring av Hemplings teori: Dansa med hästar?? Att hantera hästar utfrån kroppspråket... V
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Rina
·
F
Träning Hej! hade ingen aning om vart jag skulle lägga den här tråden, flytta den om den ligger knasigt. Jag tänkte höra om det är någon som...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: sthu
·
Hästhantering Jag har en 1,5 årig hingst som är väldigt närgången, bits och nafsas, trängs och även försökt hoppa på mig en gång. han kan ibland när...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: Cornelia
·
F
Träning Min nya häst (nordsvensksto) är 7 år gammal hon är väldigt "bufflig" och ska äta hela tiden. Hon vill inte gå bakom mig och inte...
2
Svar
23
· Visningar
5 292
Senast: fraaida
·
G
Träning jag postar här men det gäller även hästhantering rent allmänt (förflytta?) - är första gången jag skriver något i det här forumet för...
Svar
7
· Visningar
1 600
Senast: Enar
·
D
Träning Hur ska man göra med en ponny som bara tror att han kan gå över en? :crazy: För när jag säger till honom blir han jätteglad xD Öronen...
Svar
6
· Visningar
1 509
P
Träning Flertalet av hästarna på ridskolan har en otroligt irriterande ovana. Så fort man suttit av efter passet så ska det buffas och knuffas...
2
Svar
31
· Visningar
4 775
Senast: Badger
·
T
Träning min fjording lyssnar inte längre på "bromsen":( Det går varken att göra halt eller sänka farten. När jag rider för en tränare så...
Svar
12
· Visningar
1 454
Senast: SaraXX
·
Hästhantering Nu får jag tacka gudarna att det inte är tvärsom ;) Men jag försöker komma underfund med varför han är så bråkig tex i stallgången...
Svar
18
· Visningar
2 029
Senast: Syrpa
·
Hästhantering Min valack går för närvarande med 2 ston i hagen. Det ena stoet är ute dygnet runt, det andra tas in nattetid. Tidigare gick även en...
Svar
2
· Visningar
1 119
Senast: frittan
·
F
Träning Min kompis har fått en liten minishettis, och jag ska hjälpa till att utbilda den. Han är klapphingst och två år. Har är knappt inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 482
Senast: Armani__
·
Träning vad "bör" en ettåring kunna? ni med ettåringar,vad gör ni med era hästar/ponnyer? jättetacksam för tips!:bump:
Svar
11
· Visningar
1 104
Senast: micra
·
Träning Okej, så en av mina hobbies är att läsa hästannonser, på Facebook, Hästnet och överallt annars där man kan hitta annonser på hästar till...
2
Svar
30
· Visningar
3 689
B
Träning Red häromdagen rakt över björnspillning, blev mycket förvånad över att min häst inte reagerade, hon stannade t.o.m och luktade (max en...
Svar
13
· Visningar
1 700
Senast: lady_mike
·
Hästhantering Hej på er alla glada:) Hoppas allt är bra med er!:D Jag läser en hel del både böcker,bloggar och olika sidor på nätet om vad människor...
Svar
17
· Visningar
1 664
Senast: Lavinia
·
Ridning Fick hem den länge efterlängtade kapsonen förra veckan. Det första som slog mig var den tråkiga finishen med tanke på priset. Tre...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp