Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu är det som så att jag fått hem hästen efter att han varit utlånad i två års tid. Självklart är man ju ingen toppryttare efter ett...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: iruba
·
Hästhantering Har lite svårt för när "hästmänniskor" kastar handtagen på marken när de skall hämta hästen i hagen? Varför gör de det? Vet de inte...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 180
Träning Hej! Har nyss blivit hästägare (gånger två) och lite olika funderingar dyker såklart upp. Hittills har jag och min sambo samtidigt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 233
Ridning Hej! Är på jakt efter några bra övningar som stärker hästens rumpa/rygg. Och för att få mer aktiva bakben. Någon som har något tips...
Svar
7
· Visningar
11 882
Senast: Cornelia
·
Träning Ca 10-15 cm bakom huvudet är min häst stenhård i nacken. Det yttrar sig i ridningen genom att den (när det är som värst) knappt ens vill...
Svar
4
· Visningar
2 688
Senast: mirage
·
Hästhantering Inget nytt fenomen, jag vet, men mina hästar gör mig olycklig just nu för de fullständigt maler ner allt i sin omgivning och jag undrar...
Svar
1
· Visningar
977
Hästhantering Hej! Jag har en fråga för att jag har en unghäst på 8 månader när börjar man vana de med grimma och att leda unghästar? Hur gör ni...
Svar
10
· Visningar
2 229
Senast: Vogue
·
Träning Hej! Jag har en 18 år gammal halvblodsvalack som tidigare tävlat i hoppning men grund av skada rider vi nu bara dressyr och uteritter...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: gicageli
·
Hästhantering Hej! Köpt en gård på landet en sjötomt (jordbruksfastighet) med stor åker i anslutning till sjö/udde och till våren kommer äntligen...
Svar
2
· Visningar
1 912
Hästhantering det är så här, har en unghäst på 2,5 år, hon har alltid varit van att ha hästar omkring sig, uppfödd på lösdrift. Har flyttat till ett...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag håller på en del med TTeam och TTouch metoden på mina hästar. Är det någon av er som har tips och ideer på övningar inom...
Svar
0
· Visningar
1 094
Senast: Lolami
·
Hästhantering Jag har problem med min häst hagkompis, problemet är att hon har börjat att köra bort mig och nästan attackerar i hagen :o. Det är en...
Svar
15
· Visningar
2 262
Senast: KasperTim
·
Hästhantering Hej! Om tråden ligger fel får gärna moderator flytta den. Jag håller på att rida in min 3-åriga arabvalack, det går jätte bra och...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: KasperTim
·
Hästhantering Hej, vänder mig nu hit för att se vad ni andra kan tänkas ha för erfarenheter och idéer. Jag har ett sto som är extremsvår i precis...
2
Svar
35
· Visningar
4 921
Senast: ponilover
·
Hästhantering Vad tror ni? Min häst kommer oftast fram när jag går in i hagen, men ibland kan han till och med gå iväg när jag kommer med grimman...
Svar
8
· Visningar
1 317
Ridning Jag tycker hästen rör sig konstigt, men har svårt att sätta fingret på vad. Jag tror det är en stelhet eller liknande i höger bakben...
Svar
14
· Visningar
3 228
Senast: skuggi
·
Ridning Hej! Mitt dressyrhalvblod på 15 år har blivit lite stel i bakdelen. Märkte det tidigare idag då vi galopperade. Hans bättre sida kändes...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Ricco
·
Träning Hej! Jag har ett problem med min sits när jag rider. Jag drar fram mina underskänklar i framförallt trav och galopp vilket...
Svar
18
· Visningar
5 310
Senast: Chilodeur
·
Hästhantering Hejsan! Skulle behöva lite tips då min häst är väldigt svår att fånga i hagen. Vi har haft honom i ca 2 månader ( lite till ) och förut...
Svar
10
· Visningar
3 663
Senast: RubinNovak
·
Ridning Hej, jag har en 7 årig valack (kwpn) som jag ägt i två år. Ibland när jag rider känns det som han tycker att det är fruktansvär...
Svar
19
· Visningar
4 653
Senast: Mumsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp