Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

  • Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
86 455
Senast: IngelaH
·
Ridning Har ett problem när sonen rider. Stigläderna är knappa 10 cm långa och det går alltså knappt böja ut den, dvs hans fötter vrids hela...
Svar
2
· Visningar
3 163
Senast: MaRomer
·
Ridning I annonser står ofta "ingen nybörjarhäst" och jag funderar på vad det innebär. Jag ser mig inte som nybörjare, red i min ungdom och har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 019
Ridning Hästen jag rider, går med huvudet högt och får inte upp ryggen för hon tycker det är så kul att bli riden att hon inte får ner huvudet...
Svar
19
· Visningar
1 341
Senast: Qvistis
·
Ridning Det vet jag inte hur många gånger jag har hört i vinter, både här på Buke, på fb och IRL... T.o.m. i bantningstråden där man väl...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 219
Senast: tinkerlover
·
R
Ridning Ämnet har varit på tapeten tidigare, men jag undrar nu vad ni anser vara positivt och negativt. Om hästen har bra ryggmuskler, tränas...
2
Svar
28
· Visningar
3 043
Senast: Rikkan
·
Ridning Måste bara fråga "er" som är inne i branchen.. Det var ett tag sen jag var lite aktiv på AR-sidan, men nu tränar jag ett ekipage med en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 543
Senast: Immer
·
Ridning (Hoppas tråden ligger rätt här, men longering hör väl ihop med ridträning?) Jag har funderat lite på en artikel om longering i en...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: mackan
·
Ridning Vad har ni för erfarenheter av det sk. "flippan bettet"?, hur funkar det i hoppningen/dressyren?, vart kan man köpa det & hur sätter man...
Svar
2
· Visningar
2 385
Senast: Arwyn
·
Ridning Hej! Här i Tyskland där jag bor sedan några år, har en typ av longering blivit jättepopulär bland fritidsryttare. Grundaren kallar det...
2
Svar
23
· Visningar
2 926
  • Låst
Ridning Har en maxad D-ponny och är ca 173 kilo och väger ca 57 kilo. Väger jag för mycket, jag vet att jag är för lång, men det gör väl inget...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: _jullan_
·
P
Ridning Var på min första lektion i akademisk ridning, dock bara till fots denna gång! Det var övervägande jobb i skritt både uppsuttet och vid...
Svar
15
· Visningar
1 369
Senast: Tez1
·
Ridning Fick hem den länge efterlängtade kapsonen förra veckan. Det första som slog mig var den tråkiga finishen med tanke på priset. Tre...
Svar
15
· Visningar
1 454
Senast: Corminta
·
S
Ridning \"Bästa\" barocksadeln? Om man vill ha en sadel att rida AR i på en outbildad häst, vilken ska man då välja? Spansk, Portugisisk, Bent...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: evis
·
S
Ridning Går det att kombinera westernridning och barockridning/AR? Det verkar som om ridstilarna är ganska lika men skulle det funka rent...
2
Svar
29
· Visningar
2 829
Senast: Moej
·
Ridning jag rider min valack barbacka nu tills jag sparat pengar till att köpa en Torsion, och tänkte... Vi har skumgummi hemma, och om man...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: alisson
·
Ridning Någon som läst den? Såg den i en annons i Ridsport och blev nyfiken - men där inget om den utan det var bara en bild på den.... Vore...
Svar
11
· Visningar
1 833
Senast: jacko
·
Ridning Ni brukar ju vara bäst på "kuriosa" och konstiga ord... :) Min ridlärare använder ständigt ett ord som låter som "arrés" för...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: majola
·
D
Ridning Jag är en inbiten Min Häst-läsare och i det senaste nummret fanns denna insändaren med: SVAR TILL "SLUTA SÅGA!" Hej Matilda! Ärligt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 598
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp