Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Man har ju läst en hel del trådar här på bukefalos om just lastningsproblem och lastning överhuvudtaget. Jag har själv haft en del...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: mackan
·
F
Träning Jag var med om en så hemsk sak en gång och jag skulle hälst av allt ha sluppit det :cry:. Min kompis har nyss köpt en häst som är som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 472
Senast: loppaaan
·
F
Träning Jag har nyligen hittat en tjej som ska rida fellow under sommaren och nu i vår, vissa helger. Jag är nämligen gravid och vill ta det...
Svar
7
· Visningar
1 196
Senast: Merwen
·
C
Träning Finns den perfekta sitsen? Kan vi verkligen sätta in alla ryttare i en mall och säga: Gör såhär så funkar det! ? En del...
2
Svar
27
· Visningar
2 798
Senast: cristobal
·
N
Träning Någon av er kanske läste min gamla tråd där jag frågade om råd då min häst lyckades kasta sig så mycket att bakbommen gick sönder. Nu...
Svar
18
· Visningar
1 513
Senast: Jenny1
·
E
Träning Min häst har alltid varit hysteriskt rädd för traktorer, och då menar jag hysteriskt. Om en traktor åkte förbi på åkern när han var i...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: linafina
·
Träning ..låter kanske lite fånigt att fråga, men släpper ni era hästar lösa på utebanan? Det kan väl ändå inte vara någon överhängande risk att...
2
Svar
27
· Visningar
3 930
C
Träning Jag har ett ENORMT problem. Min hyresvärd har tagit bort kontainern som vi har gödsel i (hon har inga hästar kvar, ska flytt) utan att...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: Miss
·
D
Träning någon som har några bra råd om man har en svårlastad häst ?
Svar
8
· Visningar
922
Senast: CoNo
·
Träning Skulle gärna vilja ha lite intelligenta tips till mig o mitt sjuåriga varmblodssto. Jag börjar med att säga att hon är undersökt på...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 938
Senast: fallon
·
E
  • Låst
Träning Vad gör man då? *Ytterligare ett lastningsproblem* Hon har inga problem med att gå in i transporten och ta en tugga hö, men i och...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elviramax
·
Träning Min ponny har svårt att hålla rätt galopp på böjt spår, slår om och går i korsgalopp.Han länger inte på stegen fram och sätter inte...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: Zondell
·
L
Träning Hej jag undrar varför hästen "skummar" i/runt munnen? Jag har en varmblods valack som jag har haft i snart 2 år och han skummar inte...
2
Svar
30
· Visningar
3 459
Senast: Janey
·
Ridning Eftersom vi behöver en ny träfftråd, kommer det en här. Är det några som vill komma på Smålandsträff hos mig den 15/3 eller 16/3?
Svar
7
· Visningar
983
Senast: pannkakssmet
·
L
  • Låst
Träning Hej! Jag skulle jätte gärna vilja ha häst men mina föräldrar håller på och tjatar om hur mycket det kostar och bla, bla, bla bla:mad: Så...
Svar
16
· Visningar
1 312
Senast: IngelaH
·
Träning Mitt sto har inte gått med sällskap sedan hon var oinriden, är idag 10 år och rätt så förmänskligad. Jag har börjat leka med henne lite...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: muppia
·
F
Träning Jag skulle jättegärna vilja lära min häst att ligga på kommando! Är det nån som har lärt sin häst det? Isf hur? Har ett väldigt befäst...
Svar
10
· Visningar
11 596
Senast: Zab
·
Träning Hej! Vad är bruksridning egentligen:angel:
Svar
2
· Visningar
732
Senast: bsmx
·
Träning Jag har tänkt att köpa lite böcker om hästhantering/NH. Vill ha böcker där dom tar upp både hästens och människans kropssspråk och...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: snuttis_linsan
·
M
Träning Har haft pållen i 6 månader nu, på den tiden har vi gått omkull 4 gånger. Senaste gången var idag när vi galopperade och det var en...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 420
Senast: majabergman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp