Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning Då jag endast sysslar med körning så undrar jag hur man mäter bomvidden på en sadel? Jag har en sadel på gång i 17" men hur mäter man...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: moonlightgarden
·
A
Utrustning Vill ha tips på helskodda ridbyxor som har sidofickor. Undrar speciellt om det är någon som har Pikeur Mondega eller Jacson Samos... :)...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: anna210
·
M
Utrustning Är lite intresserad av det här med bettens inverkan i hästens mun, o undrar om det är nån som vet en bra infosida om just bett??? :bow:
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Mariqa
·
S
Utrustning Någon som har eller har haft en Anky-sadel? Skulle så gärna vilja veta hur de är att rida i (sköna eller obekväma?) och hur de brukar...
Svar
11
· Visningar
1 824
Senast: snofflan
·
Utrustning Tjenare! Jag har lite funderingar på hur fungerar egentligen det här med köp av sadel? Hur vet man om sadlen passar? Vad är det man ska...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: karatefisken
·
Utrustning Jag funderar på att skaffa en westernsadel. Min häst har extra vid bom i sin allroundsadel. Hur fungerar detta med westernsadlar? Har de...
Svar
7
· Visningar
1 399
Senast: Maran
·
S
Utrustning Har kolla runt lite inne på: http://www.ansursaddle.com/ Och det låter ju jätte bra och man får tävla i dem. Även här antar jag...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Spider84
·
Utrustning är inte lätt. Jag har börjat fundera lite smått på att göra mig av med mitt bättre begagnade enaxlade Trane medan det ännu är ganska...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Cissa
·
Utrustning Har hört talas om ett bett som tydligen ska kallas för unghästbett. Har för mig det var som vanligt två/tredelat tränsbett, skillnaden...
Svar
6
· Visningar
1 300
Utrustning Tips för \"ingåning\" av stövlar Har fått hem mina Pirouette idag :bump:, så nu är det dags att börja gå in dom :crazy:, ser fram...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Elizette
·
M
Utrustning Förstår att detta är väldigt individuellt men vill ändå höra vilket ni tror är bäst! Har hört att tredelade bett ska vara bra........är...
2
Svar
35
· Visningar
3 038
Senast: Tilly
·
Utrustning Hej! Skulle vilja ha tips på ett lite skarpare bett som kan användas vid uteridning. Allt fungerar bra med våran ponny nu , nu när han...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Hind
·
W
Utrustning En väninna till mig var i danmark på en travbana nu för några veckor sedan. Hon såg då en travhäst med små spikar på tömmen pekandes...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Willeval
·
L
Utrustning har funderingar kring sadelstorlekar. sadelprovaren var här igår och provade en stübben på min häst. den var 31" och 17" på säte. den...
2
Svar
24
· Visningar
2 592
Senast: gylle
·
38"
Utrustning 38\" Vad kan det tänkas finnas för sadelmärken som är så breda som är 38"? Hästen är en frieser, ryggen är lite svankig (men...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: gylle
·
Utrustning Behöver en padd som är högre i bakkant. Har sett denna från Wintec..Någon som vett något bra om den? Wintec padd Ingen diskussion om...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: _Peplis_
·
F
Utrustning Vad tycker ni som har Ume släpet A60 om era vagnar?? JAg blev faktiskt väldigt besviken när jag för några månader sedan bytte trailer...
Svar
10
· Visningar
3 584
Senast: Farouk
·
L
Utrustning Ni som har sytt egna hjälmöverdrag.. Vad har ni använt för tyg?? Vill sy ett eget men kommer inte på nått bra att använda.. Ser ju ut...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: _Peplis_
·
Utrustning I tråd efter tråd får den som skriver ordet sadelpad kritik för att man minsann ska se till att skaffa en sadel som passar hästen med...
2
Svar
33
· Visningar
2 144
Senast: Ramona
·
Utrustning Är på jakt efter en annan dressyrsadel. Har en Albion nu men vill ha en som har smal midja, enkel kåpa (single flap), djup så att man...
Svar
10
· Visningar
953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp