Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ni som har tävlingsskåp: vad har ni för skåp, vart köpte ni det och för hur mkt? är ni nöjda?
Svar
13
· Visningar
4 310
V
Utrustning Jag ska köpa en Jensen allroundsadel som har några år på nacken. Den är i fint skick förutom att det blivit lite ljusare vid stiglädrena...
Svar
3
· Visningar
705
M
Utrustning Finns det några andra modeller än de på Hööks? Använder ni sadellås? Har en ny sadel nu som kostar lite mer än vad sadeln innan har...
Svar
10
· Visningar
4 839
Senast: MaLu
·
S
Utrustning Någon som kan hjälpa mig reda ut detta lite. Har haft ute en equiterapeut två gånger av orsaker vi kan ta någon annan gång (för...
2
Svar
20
· Visningar
1 875
Senast: Spider84
·
Utrustning ... och Big Horn läder/cordura. Någon som vet om de passar travare? Eller är dom för korta? Sen undrar jag om de är tunga?
Svar
4
· Visningar
899
Senast: domino
·
T
Utrustning Någon som har Börjes stövel perfect? Hur är den i kvalitén och hur är storlekarna? Behöver en billig slit och släng stövel, tycker den...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Tilly
·
M
Utrustning Vad är kandar till för? Får man tävla med kandar i dressyr? Hur används kandar? Är det ungefär som att rida med vanliga tyglar? Hur...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Spider84
·
K
Utrustning jag undrar varför sadeln åker på sidan, när man ska sitta upp. jag har sadelgjorden så spänt det går( hästen får inte ont) men när jag...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: palle
·
Utrustning Hur tycker ni denna verkar? Man ska fästa på tjockare schabrak och stigläder med stigbyglar. Hur funkar det att rida i en sådan här?
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: fossig
·
M
Utrustning Vad är din erfarenhet av pullargrimma :confused: Visst är det väll så det heter ett av de bettlösa alternativen man kan rida på :o...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Marlenè
·
H
Utrustning Morris&Nolan juniorsadel Jag ska köpa en ny hoppsadel, och funderar på en M&N. (Vet nästan helt säkert att den passar hästen) Det jag...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: fossig
·
M
Utrustning Hej igen! Nu tänkte jag tjata lite till om det här med barbackaridning.. Funderar på att eventuellt köpa en ridgjord och använda en...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: fossig
·
Utrustning Nu börjar stona komma hit för att semineras och gå på bete, och en del är utrustade med flyveil. Jag tycker alltid att folk satt på dom...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Dragonfruit_
·
I
Utrustning Jag ska köpa ny ridhjälm. har ni några bra förslag på vad man ska köpa . Den ska inte se för klumpig ut. :bump:
Svar
8
· Visningar
825
Senast: MoQ
·
Utrustning Kan en "vanlig" sadel för stor häst verkligen vara så smal? Eller har jag mätt fel? (Mätte på samma ställe som sadelutprovaren mätt en...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: LäderBjörn
·
D
Utrustning jacson novarro vad tcker ni om detta? någon som har ett likandant? hållbart? hur bred är nosgrimman? dummmle
Svar
16
· Visningar
1 507
Senast: snofflan
·
Utrustning Varför är detta ett körbett? vad är det som gör det till ett körbett? Kan man använda det till ridning också?
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: pinky
·
T
Utrustning Har hittat den här Kieffern för 6500. :) Sadeln Kieffer Master var det visst. 17,5. Blir det för stort på en D-ponny och en...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Iza
·
D
Utrustning Jepp, nu är det bestämt! Det blir en bomlös historia för _Dieldi_ och pållan i sommar! Men det finns ett problem. Jag har nu insett, p...
Svar
5
· Visningar
1 475
Senast: svea
·
F
Utrustning Ojoj, det här kommer bli luddigt berättat. :crazy: Minns att Breccia visade ett ridtäcke (?) som hon skulle köpa, och på detta fanns...
Svar
14
· Visningar
1 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp