Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

F
Utrustning Vad är det för skillnad på bitless bridle och sidepull? Och ni som testat rida på båda, vilket föredrar ni? Och varför?
Svar
7
· Visningar
831
Senast: Sweet
·
P
Utrustning Gl*bus? Jag är så himla sugen på deras knallgula...så snyyygt :love:(tänk er det på en grafitgrå arab)......men man vill ju ha valuta...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: furreburre
·
A
Utrustning varför ska alla bett numera vara så korta. är det någon ''trend'' just nu inom ridsporten. jag tycker att betten ska vara lagom, är dom...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 006
Senast: Boj
·
S
Utrustning I dag har jag varit på Rudorna och provridit Torsionsadlar på Gerts goa arabhäst Bruno! Jag säger bara en sak: WOW!!! Vilka underbara...
Svar
14
· Visningar
1 071
Senast: Sweet
·
Utrustning piiinsamt att fråga men började fundera... det är väl inte så att man måste ha ett speciellt träns för attt kunna rida på hackamore? eller?
Svar
8
· Visningar
3 166
Senast: Sweet
·
Utrustning är en bomfri sadel bättre för hästen är en "vanlig"? och varför? :confused:
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Sweet
·
T
Utrustning Undrar om det är vanligt att folk använder bettskivor?? Min häst är starkare i ena sidan, och det resulterar i att bettet ibland åker ut...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Liten_men_tuff
·
Utrustning vad säger alla här på bukefalos om att köpa begagnad utrustning? till exempel genom annonser här på bukefalos...? bra/dåligt?
2
Svar
22
· Visningar
2 049
Senast: Orkide
·
T
Utrustning har blivit erbjuden att köpa en bra (och från början dyr) dressyrsadel. jag har ingen möjlighet att prova den eftersom vi bor långt...
Svar
5
· Visningar
1 608
Senast: Lotus
·
R
Utrustning Kan man ha senskydd vid dressyr eller är det enbart vid hoppning man har det???? //Rocco :banana:
Svar
6
· Visningar
827
Senast: linzan
·
C
Utrustning Vet inte om den här tråden skall vara här el på hästvård. Har två krubbitare på ridskolan och båda står i spilta. Den ena ett halvblod...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Orkide
·
H
Utrustning Nu under fällningen så fastnar ju alla hårstråna som klister på fleecetcäken, tröjor mm. Några tips hur man får bort håren? Om jag...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: Hästbiten
·
E
Utrustning Var i affären och köpte för några dagar sedan. Tvekade jättelänge mellan Small och Medium, frågade till sist expititen om hjälp och...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: Orkide
·
Utrustning håller på att vänja min lilla sockertopp vid bett nu men hon försöker hela tiden att lägga tungan över och drar hela tiden bak tungan så...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Sweet
·
Utrustning Jag har ett sto som är lite fjantig av sig. Hon är enormt löjlig om jag sätter på henne nånting på bakbenen. Larvar sig vid uppsittning...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Orkide
·
S
Utrustning Nån som vet vart d finns sidepull att få tag på passande en shettis?? Kompisens shettis funkar så otroligt mycket bättre att rida i...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: skuggi
·
G
Utrustning Då en av mina hästar har lite väl lite uttryck och aktion i sina gångarter så gav min tränare mig tipset att träna med skydd med...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: _Viva_
·
J
Utrustning Så fort jag sätter bettet i munnen på henne börjar hon dregla. Det skummar och rinner ur munnen på henne konstant, när hon har bettet...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: Sobra
·
S
Utrustning Nu har pållen gått och fått ont i munnen! Har bokat tid hos tandläkaren men det blir inte förrän om ett antal veckor...Så nu ska jag...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: Swannie
·
M
Utrustning Är det så att man "får" träna på Standingmartingal men ej tävla eller vad säger igentligen Sveriges regler om detta? Jag har hört...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp