Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Vad händer egentligen om man plockar bort kindkedjan på låt oss säga ett pelham eller jaktkandar? Jag inser naturligtvis att om man...
Svar
5
· Visningar
1 750
Senast: palle
·
Utrustning Rent ridmässigt,är det stor skillnad om man har låt oss säga ett rakt bett med rörliga ringar eller fasta?
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Sweet
·
Utrustning Sommarskor & ev brodd? Hej allihopa! Är fundersam över vad jag ska slänga på pållen för skor i sommar.. Har alltid haft vanliga skor...
Svar
10
· Visningar
1 712
Utrustning Dom där höga svarta transportskydden som dom rear på Hööks för 199 kronor, är dom ngt att ha? Någon som har såna?
Svar
8
· Visningar
805
Senast: skimmer
·
E
Utrustning Hej! Jag är novis vad gäller "specialbett" och funderar lite... När bör man använda pelham, och när passar pessoa bättre? Vad är de...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Cyllene
·
Utrustning Vad använder ni för svansskydd när ni transporterar? Jag behöver ett svansskydd som sitter där det ska, utan att skava, trycka eller...
Svar
19
· Visningar
1 032
Senast: Evergreen
·
P
Utrustning Vad skulle ni rekommendera för dressyrsadel till en normalbred häst med något lång manke och helst ska bommen vara "utbytbar" (kommer...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: beauspirit
·
U
Utrustning Jag håller som bäst på att leta efter en bra hoppsadel till mitt 5 åriga fullblod. Har pratat med en sadelmakaren här i stan och han...
Svar
3
· Visningar
2 115
Senast: Ahi
·
F
Utrustning Skulle detta passa bra som transporttäcke under höst/vinter? :) Ett väl utprovat stalltäcke, täcket är tillverkat i nylon och bomull...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Farouk
·
Utrustning ...som är ledade tycker jag verkar väldigt bra men dom är så otroligt dyra. Är det nån som vet om det finns nåt annat märke som har...
Svar
17
· Visningar
1 274
Senast: Domaren
·
P
Utrustning hej jag ska köpa ett äppelbett. hur bra är den? hur länge håller den? :confused: :confused:
Svar
10
· Visningar
771
Senast: susanne
·
T
Utrustning Ska beställa ett HJ:s-schabrak, och undrar om ni kan säga vad som är fint? Är champagne fint, nån som har bild på det? Vit, champagne...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Seabaz
·
Utrustning Hade en försäljare/sadelutprovare till stallet igår. En häst är överbyggd och behöver således en sadel som är bananformad (inte för rak...
Svar
7
· Visningar
1 333
Senast: HannaZ
·
S
Utrustning Ni som har nordsvenskar, vad har ni för storlek på utrustningen? Vet att det såklart varierar från häst till häst, men jag skulle vilja...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: Egonson
·
T
Utrustning Någon som har benskydd med snabbspännen? Är dom lätta att få på och sitter dom bra? Sådana här jag menar. Hur är det om dom är helt i...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: skimmer
·
Utrustning Om man ska rida med lindor, vad ska man ha för pad under då? om man ska ha någon? Jag har aldrig ridit med lindor och kommer nog aldrig...
2
Svar
20
· Visningar
1 701
Senast: magda
·
P
Utrustning Skulle vilja ha lite hjälp: min hästs sadel glider fram och mellan framvalv och manke är det ca 2,5 fingrar oavsett om jag sitter i...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: BeastieBabe
·
N
Utrustning Jag håller på att sälja min Albion Style stl MM, vilket lär motsvara bomvidd 30. Är det någon som känner till vad "M" motsvarar? Är den...
Svar
17
· Visningar
4 384
Senast: Fraise
·
Utrustning Detta verkar vara det enda alternativet jag har kvar...INGET bett duger...(tappa tänderna tiden)....Någon som provat köra bettlöst?? Hur...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: skjootan
·
F
Utrustning På en tidigare sadeltråd diskuterades luftstoppade sadlar. Det hävdades då att flairsystemet (se www.flair.uk.com) skulle vara...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 691
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp