Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Någon som har nån erfarenhet av dom? Sitter dom bra? Håller dom i längden?
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Hästbiten
·
B
Utrustning jag har en stubben tristan de lux hemma på prov just nu. den är ca 10år, väldigt välvårdad och kostar 6.500kr. först och främst undrar...
Svar
16
· Visningar
2 123
Senast: blindabelinda
·
Utrustning Min lilla stumpa 4 år skall för stunden bli dressyrhäst emellan travjobben. Hon har gått suveränt på träningarna men igår i galoppen så...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Immer
·
S
Utrustning Vilken dressyrgjord är bäst, en med resår i båda ändarna eller en med resår i mitten?
2
Svar
25
· Visningar
1 986
Senast: Sweet
·
L
Utrustning Köpte ett Horseware Rhino rain wug det grönvit rutiga och vad händer jo när jag tar av täcket från hästen så är det helt blött på...
Svar
8
· Visningar
720
Senast: piggis_83
·
L
Utrustning Jag måste bara kolla med er andra här, vid ridning använder ni vanliga elastiska lindor eller använder ni kombinerade stall/ ridbandage...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Evergreen
·
C
Utrustning Ridstövlar med \"soft\" skaft?? Är nu på jakt efter ett par läderstövlar och jag är väldigt sugen på att köpa såna ridstövlar som...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Cockney
·
E
Utrustning jag ska köpa ett par robustare läderstövlar och tittade på mountain horses sortiment. undrar lite om någon av er har erfarenhet av deras...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Arbogamarre
·
H
Utrustning Bett till \"problemhäst\" Jag ska köpa en 6-årig hbl/arab Han säljs pga att ägaren inte klarar av honom. Han rids just nu med två delat...
2
Svar
38
· Visningar
2 788
Senast: charmant
·
E
Utrustning Många anser ju att det bästa är om man kan rida sin häst utan nosgrimma men om vi denna gång bortser ifrån det och istället bara ser...
2
Svar
26
· Visningar
3 925
Senast: domino
·
W
Utrustning Nu är det dax för nya bak och frambens skydd och jag undrar vilka ni rekomenderar till ett rimligt pris? (Rimligt pris är ju iofs olika...
Svar
12
· Visningar
1 155
Senast: Sheena
·
Utrustning Finns det något/några märken som passar bättre till korta hästar? Unghästen är så pass kort att vanliga schabrakvoylockar ser ut att...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: kopur
·
F
Utrustning Dom ser väl ganska så kanonbra ut? :idea: Jacson Lyx "Jacson Lyx, långa med breda kardborreknäppningar. Förstärkta nedtill. Rivsäkert...
2
Svar
21
· Visningar
1 436
Senast: Farouk
·
P
Utrustning Fick reda på att min mamma har varit "snäll" och beställt ett sådant täcke åt min häst.... Jag hade berättat för henne att mitt...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Galadriel
·
Utrustning Vilken storlek ska jag ta till en häst som har 130 cm i täckesstorlek? Cob eller Full? Är det bra kvalité på täcket, förresten? Det...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: FairLady
·
F
Utrustning Vad är det för skillnad på bitless bridle och sidepull? Och ni som testat rida på båda, vilket föredrar ni? Och varför?
Svar
7
· Visningar
830
Senast: Sweet
·
P
Utrustning Gl*bus? Jag är så himla sugen på deras knallgula...så snyyygt :love:(tänk er det på en grafitgrå arab)......men man vill ju ha valuta...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: furreburre
·
A
Utrustning varför ska alla bett numera vara så korta. är det någon ''trend'' just nu inom ridsporten. jag tycker att betten ska vara lagom, är dom...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 992
Senast: Boj
·
S
Utrustning I dag har jag varit på Rudorna och provridit Torsionsadlar på Gerts goa arabhäst Bruno! Jag säger bara en sak: WOW!!! Vilka underbara...
Svar
14
· Visningar
1 071
Senast: Sweet
·
Utrustning piiinsamt att fråga men började fundera... det är väl inte så att man måste ha ett speciellt träns för attt kunna rida på hackamore? eller?
Svar
8
· Visningar
3 154
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp