Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning äntligen har jag hittat ett bett som min häst trivs riktigt bra med :D! detta hade vi redan hemma, ett travbett, tvådelat med fasta...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Puh
·
Utrustning Tänkte köpa ett nytt träns, men hittar inte riktigt vad jag vill ha. Behöver därför era tips. Brunt med mässingspännen, lite smalare i...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Morran
·
S
Utrustning Jag börjar misstänka att dressyrsadeln trycker något på manken, vilket inte skulle vara så konstigt med tanke på att hon har musklat...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: pinky
·
Utrustning ..har ni andra sadlar som passar bra på hästen oxå? Jag provade en Olympic Jessica på min häst igår, det är jättesvårt att hitta sadlar...
Svar
9
· Visningar
8 060
Senast: Bee
·
J
Utrustning finns det olika status i olika sadelmärken för er? vad säger ni om t ex stübben vs E jeffries? Jag brukar inte fundera så mycket på...
Svar
6
· Visningar
1 421
Senast: Jutka
·
H
Utrustning Jag tänker reklamera ett vintertäcke av märket HorseGuard, och undrar nu om flera har upplevt samma sak som jag. I december köpte jag...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Jutka
·
Utrustning Vet någon vad det är för skillnad mellan knä- , och helskodda ridbyxor? (Jag fattar alltså att de ena har skoning vid knäna, och de...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: Jutka
·
Utrustning Likadant med tömkörningsgjordar - ALLT som ska runt pållans mage! Sadlarna Är i rätt storlek, jag har provat andra och det blir...
2
Svar
38
· Visningar
2 508
Senast: Stallflicka
·
S
Utrustning Någon som har någon idé om vad jag kan ha för färger till min ponny? Hon hade tidigare blått men det har ju nästan alla. Hon är en mörk...
Svar
7
· Visningar
644
Senast: _Peplis_
·
S
Utrustning http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=478&SKID=1 exakt hur ska man använda dem och när?
Svar
2
· Visningar
577
Senast: suisyola
·
Utrustning Någon som har regntäcket ORKAN från Börjes? Är det bra? Hur tjockt är det? Håller det tätt? Är de bra passform? Det är ju rätt billigt...
Svar
11
· Visningar
849
Senast: piggis_83
·
Utrustning lyckas inte hitta ett tvådelat eggbett eller bridongbett (fasta ringar) i mässing i 10.5. helt omöjligt, har letat jättemkt :(...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Athina
·
A
Utrustning Jag har fått i uppgift att skaffa en stång till min träning för att jag nu skall få börja rida och känna på enhandsfattningen. Då har...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Spider84
·
T
Utrustning Ska antagligen beställa en Hi Lite Pro-hjälm, vad tycker ni är finast, svart eller blå?? Har ganska mycket blått på min häst, iaf när...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Axelle
·
F
Utrustning Har börjat sortera mina hästsaker som ska säljas.FAnn då ett träns med märket cheval som ej är slitet.Grov nackstycke även nos och...
Svar
3
· Visningar
694
M
Utrustning Hej Nu har jag fått hem min Star-Trekk.Det verkar vara bra kvalite. Jag har dock bara suttit i den och den var jätte skön :love:, vi har...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: mannis
·
S
Utrustning Hmm, en lite konstig fråga men.. Om man känner med handen mellan sadelgjorden och mitt stos armbåge tar det i för varje steg hon tar...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Colleen
·
B
Utrustning Hur många av er använder säkerhetsväst? Hur många av er har ramlat av med säkerhetsväst?? Och hur många av er tycker att den skyddar...
Svar
18
· Visningar
988
Senast: grazzie
·
E
Utrustning Blev väldigt nyfiken på sadlarna på denhär sidan: www.torsionsaddles.com (tänkte speciellt på dressyr/allround sadlarna) Någon som har...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Cilva
·
A
Utrustning Skall inhandla ny hoppsadel, men ser att de flesta som säljs har semiullstoppade bossor. Alltså inte gamla hederliga bossor utan som typ...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: AnetteJT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp