Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning hej jag undrar om någon kan förklara för mig korkade människa hur man 'mäter' sig till bomvidden i tum? jag vet hur vid min sadel är i...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: lilla_mamma
·
Utrustning Vad har ni för täcken till era hästar? Vad tycker ni är en bra "grund" när man skall köpa täcken till sin häst, alltså vilka är de...
2
Svar
25
· Visningar
1 771
Senast: Seabaz
·
Utrustning Vad har ni för grejer i hagen, under ridningen, inne i och i transporten? :confused:
2
Svar
39
· Visningar
1 673
Senast: beauspirit
·
K
Utrustning hejsan har ett 2,5 årigt ardenner hingst... har lite svårt me vilka storlekar som finns på sadlar! vet att de finns 17.. men den e för...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: palle
·
S
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av detta? Fungerar det bra? :confused:
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Axelle
·
C
Utrustning Någon som vet vart man kan köpa såna här benskydden? Behöver inte vara samma märke men samma typ! Måste finnas i vitt oxå! :cool: :bump:
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Casa_Blanca
·
Utrustning vad har de för märken på sadlarna de säljer? har de wintecsadlar? :confused:
Svar
18
· Visningar
1 105
Senast: beauspirit
·
F
Utrustning Sitter ni direkt på hästen när ni rider barbacka, eller lägger ni nåt emellan? Fick höra att jag skulle ha en liten filt på ryggen...
2
Svar
30
· Visningar
2 288
Senast: domino
·
O
Utrustning Någon som har en Hubertus dressyrsadel (Jubileum) jag har nämlligen en sån, å den knarrar. Jätte mycket. Har endå haft den i 2 år, men...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: ostbiten
·
E
Utrustning vad är motsvarigheten till normal bom - 30 eller 31? finns det ingen översättningstabell? :bump: har en sadel som ska säljas, fick den...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Chlo
·
G
Utrustning Korta eller långa stroppar till dressyrsadel? Måttbeställde en Röösli pilatus igår, men visste inte om jag skulle ha långa eller korta...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Jutka
·
Utrustning Jippie! Kosmoskatten har äntligen hittat sin häst :bump: Världens sötaste lilla tjockis. Jodå, en kraftig, tjock islandshäst...
Svar
6
· Visningar
1 205
M
Utrustning Snygga & sköna tröjor/jackor.. ..att rida i, var kan man hitta det? Jag har hittat en snygg slipover från Victor Hugo och så gillar...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Horsen
·
Utrustning Jag har en 7 år gammal FB allroundsadel, normal bom 16". Den är i mycket bra skick och fin i stoppningen. Vad skulle du betala för en...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Bella_Bus
·
M
Utrustning 130 spänn för ridbrallor!? helt nya och satt superduper.. ojoj vad jag är nöjd :D! var på hööks och rota i deras reahög och hittade...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Horsen
·
Utrustning Jag tycker vi här på Buke ska utnyttja våra sadelerfarenheter och sammanställa en lista över vilken bomvidd i x märke som tillsvarar...
Svar
2
· Visningar
1 405
Senast: Bella_Bus
·
M
Utrustning Efter att ha använt ett fult (lila) men välfungerande svansskydd med spänne & rem till täckesgjorden har jag nu köpt ett svart elastiskt...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Rea
·
Utrustning har på något sätt fått för mig att bomlösa sadlar inte åker fram på hästen på samma sätt som med bom. läste just nu en tråd där bomlös...
Svar
17
· Visningar
1 098
Senast: knyttet
·
S
Utrustning Har ni några bra tips på någon enkel förvaring att ha hö i ute i hagen, nu när det börjar bli vår så blir det lite lerigt i hagen, inte...
Svar
4
· Visningar
2 261
K
Utrustning Ni som har minishetland, har ni hittat några bra täcken till era små? Det har varit uppe trådar förr, men de tipsen jag minns var på...
Svar
5
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp