Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som vet något om märket? Prisklass och kvalité på sadlarna? Säljs de av någon firma i Sverige?
Svar
12
· Visningar
9 155
Senast: caballus
·
Utrustning Hittar 4 resp 7 kg :( Finns det inga som rymmer runt 14 kg och som är hållbara? Har en rastlös unghäst så han vänder bara ner det i...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: axel
·
Utrustning Jag vill väldigt gärna ha Kentucky skydd till min häst. Han har rätt korta med tjocka ben och full blir alldeles för höga. Strl Cob...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: russell
·
Utrustning Ja, som rubriken lyder, någon som kan tipsa om ett rött dressyrschabrak. Det ska vara lite mer mot vinrött, inte den hemska grälla...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Bri
·
Utrustning Jag skulle vilja ha en dekal med mitt namn på min hästtransport men vet inte vart jag ska placera den, tycker inte riktigt det passar...
Svar
19
· Visningar
6 001
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver hjälp att hitta en bra lösning för att hästarna inte ska trampa i ensilagebalen som jag har placerad i hagen. Jag har sett...
Svar
1
· Visningar
715
Utrustning Finns det att köpa utan att behöva köpa ett helt set med stigbyglar, eller som enbart passar en viss typ av stigbygel? Tänker tex att...
Svar
3
· Visningar
924
Utrustning Åter igen ett sadelproblem. Pga divers saker så har min häst mest gått och lallat de senaste 6 månaderna. Typ skrittpromenader i...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Magica
·
Utrustning Är det bara jag som har problem med att hitta passande chaps och speciellt stövlar till långa smala ben samt lite större fötter...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Putte
·
Utrustning Jag behöver lite hjälp. Hästapållen är i behov av ett flugtäcke nu när det börja närma sig sommar. Problemet är att han svår att köpa...
Svar
7
· Visningar
1 332
Utrustning Hittade en regnjacka i deras nya kollektion som är jättesnygg. Men hur är deras kvalité? Har dålig koll på ridsportmärken.
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Kan jag köra en hästtransport inkl häst 500 kg med denna bil? Tycker det är svårt att förstå? Skattevikt, kg: 1100 Tjänstevikt, kg...
2
Svar
31
· Visningar
3 956
Senast: Suskiv
·
Utrustning Jag är ute efter en ny hästtransport. Vilket märke finns det för hästtransporter som kan ha dessa vikter... 1. Max totalvikt 1950kg...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
17 255
Utrustning Jag har en ponny som rekommenderats att inte ha syntetbett då han får friktionssår i kinderna av dem enligt tandis. Självklart har jag...
Svar
9
· Visningar
1 594
Utrustning Detta bettet ser ju lite annorlunda ut fick inga jätte bra svar från återförsäljaren. Så vad tycker ni skall man gå upp en storlek?? Jag...
Svar
6
· Visningar
4 156
Senast: clovergirl
·
Utrustning Om man vill testa bettlöst till sin häst vilken rekommenderas. Hackamore eller sidepull. Finns det fler bettlösa alternativ?
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: akleja
·
Utrustning Jag hittar inget bra bett till min nya unghäst så behöver lite tips :) Hon är missnöjd med alla jag testat hitills (3-delat tränsbett...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: linetta
·
Utrustning Nu är det då dags för den enformiga hoppryttaren att köpa sig en dressyr sadel. Har engång i tiden haft en Morris & Nolan (gold...
Svar
0
· Visningar
647
Utrustning Jag skulle behöva lite tips och råd ang. sadel till min häst och mig själv. Problem: Sadeln jag har nu åker fram från sin...
Svar
11
· Visningar
2 780
Senast: cello
·
Utrustning Jag är i valet och kvalet så ni får gärna hjälpa mig. :) Jag funderar på att köpa en bomlös sadel till min islandshäst, han är ganska...
Svar
0
· Visningar
883
Senast: Mengi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp