Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Läste här nåstans att om hästen är grinig så kan det bero på störning i tarmfloran, och att man då kan ge foderjäst? Stämmer detta? Ska...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Gargamella
·
P
Hästvård Troligen har mitt vblsto vrickat sig i hagen då hon är svullen och varm runt kotan. Hon verkar inte halt men hur behandlar man detta mer...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Foder & Strö Hur viktigt är det att Ca/Mg kvoten ligger på 2.7? Jag har försökt att laborera hur mycket som helst men kommer inte närmare än till...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: Alexandra_W
·
D
Foder & Strö Någon som testat \"Pronutrin\"? Min häst är lös i magen och jag har blivit tipsad om att "Pronutrin" ska vara bra. Har någon har...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: majja22
·
Hästvård Hur är det egentligen? Är det farligt för hästarna om de enbart står på sågspån och ingen typ av bädd i kallstall? Utan man tar ut...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: aiquen
·
B
Foder & Strö Nu har mamma och jag rensat brödskåpet och hittat horder av bröd (ej för gammalt) som vi råkat "glömma" att det fanns :angel: och de...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård Istället för att diskuttera stall vs lösdrift, Vilka har sina hästar på lösdrift? Vad har djurskyddsverket ställt sig till det?(heter...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Sesselja
·
A
Hästvård Ska hästarna ut vid -15\' ? Hej,jag undrar vad ni tycker om att släppa ut hästarna när det är -15 grader ut eller mer??Vi har släppt ut...
2
Svar
32
· Visningar
2 276
Senast: sanwan
·
Foder & Strö Har hört att kornkross, havrekross och alla krossade foder förlorar sitt näringsinnehåll efter 20 dagar om det förvaras öppet. Därför...
Svar
3
· Visningar
2 067
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård Jag har en ponny som jag snart har haft i tre år, hon var fem år när jag köpte henne så nu är hon snart åtta. Jag har haft samma sadel...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: suisyola
·
E
Hästvård Min pålle har varit tjurig det senaste taget,sparkat mot skänkeln, tjurig när jag borstar under magen, det har bullrat från magen och...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Alexandra_W
·
G
Foder & Strö Såna dära morotsflingor som man lägger i vatten och sväller innan fording, ungefär som betfor, är de något att hänga i julgran? De är ju...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: CosmicQueen
·
B
Hästvård jag har börjar intressera mig för massage för häst...och skulle vilja lära mig mer om det...perfekt vore en kurs i hästmassage för...
Svar
1
· Visningar
683
Hästvård Nu är det dax igen...hästen har ont i ryggen igen. En "kort" beskrivning av problemet: Min häst (sto 6 år) har snett bäcken efter en...
Svar
15
· Visningar
1 628
Hästvård ska åka och titta på en häst som inte kan användas på travet pga problem med hovsprickor. jag har funderat på att köpa hästen men undrar...
Svar
10
· Visningar
2 412
Senast: Lena
·
M
Foder & Strö Hur gör man? Vad kostar det osv? Finns det kanske nån sida man kan kika på :confused:
Svar
1
· Visningar
761
Senast: aiquen
·
Hästvård hejjo min häst har antagligen fått mugg som blivit till krustor. benet har nu svullnat, upp till hasen ungefär, men han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Min häst har fått diagnosen ringkota på frambenen. Veterinären sa att det går bra att "promenadrida". Men ska jag verkligen rida på en...
Svar
3
· Visningar
2 566
Senast: Bambe
·
R
Hästvård Jag har en foderhäst som tvekar att göra något om han ser med höger öga.. Han älskar att hoppa men han tvekar när han bara fått se...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: mizz_perfect
·
B
Foder & Strö Om jag häller kokande vatten över hel havre, hur länge kan den stå innan den blir dålig om den står svalt? Tas näringen lättare upp...
Svar
6
· Visningar
2 184
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp