Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Finns det olika storlekar på broddarna och broddhålen om man har en "vanlig" sko till en ridhäst? Kan inte mycket om broddar,även om...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: sassabrassa
·
S
Hästvård Hönsmamman framme igen. Pållan har tydligen hostat i början av ridpassen de senaste dagarna. Igår dock lite mer. Lät dock mest som en...
Svar
9
· Visningar
977
Senast: CallMeAce
·
V
Hästvård När är det för sent?
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: Korven
·
P
Hästvård Har tvá hästar som stár i öppna boxar nattetid. Nu börjar jag bli lite orolig för nyársafton och raketer.... Jag kan stänga över luckan...
2
Svar
20
· Visningar
1 505
Senast: Pirayan
·
R
Foder & Strö Sitter här o försöker räkna ut herrens foderstat. (Tror inte riktigt nattens beräkningar blev rätt.) När jag nu försöker gå in på Ninas...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Ryttarsmurfen
·
M
Hästvård Min tvååring har skadat sig i hagen och fått ett skärsår som en reva på frambenet. Såret är ca 2cm brett, ca 5cm långt och sitter mitt...
Svar
13
· Visningar
2 558
Senast: palle
·
Hästvård Det är en häst i stallet som jag upplever dricker dåligt med vatten. I morse hade hon knappt rört sin hink med vatten från i går kväll...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: suisyola
·
C
Foder & Strö Ska sätta igång unghästen efter vintervila i februari, och har då fått tipset att ge E-vitamin för att hjälpa till med muskelbygget. Hur...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Calle
·
L
Hästvård Min häst är benägen att snubbla på frambenen, vilket är något otrevligt. Det är en gammal travare och han har lite besvär med att lyfta...
2
Svar
21
· Visningar
2 406
Senast: lenlass
·
T
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min pålla: 0,5 kg Krafft Müsli 0,5 kg Hippo Müsli 6 dl betfor (orka räkna om till kg..? :D) ev ett par hekto Groov...
2
Svar
20
· Visningar
1 719
Senast: Magdalena
·
Hästvård För snart 3 veckor sedan skadade sig min häst då hon fastande i en löst hängande hag-tråd när vi var ute och red. Hon sparkade sig då...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag skulle vilja veta vad ni betalar per kg för följande fodersorter. Havre (köpt på granngården eller vid en kvarn) Korn (samma som...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: majola
·
F
Foder & Strö Blötlägga KRAFFT pellets? Läste (på allas vårt kära lunarstorm ;)) att en tjejs hästs Krafft hade svällt upp i matstrupen så att det tog...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·
B
Foder & Strö Min något magra ca 300kg ponnyn som tränas och tävlas i hoppning får efter min nya foderstat: 56 mj, 408 SRP, 32.5 ca och 16.4 p...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö Som alla vet så bör man blötlägga pelleterat lucern men borde man inte blötlägga allt annat pelleterat foder också eller sväller vanligt...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: tek
·
T
Foder & Strö av: Energi (MJ) Protein (g) Fosfor (g) Magnesium (g) Kalcium (g) behöver min häst? Hon är en D-ponny på 8 år, rids varje dag i 20...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Jessica
·
M
Foder & Strö Ska man blötlägga pelletslucern??
Svar
6
· Visningar
821
S
Foder & Strö Hörde för ett tag sedan att betfor kan göra hästarna coolare/lugnar..Är det verkligen sant ?? En kompis sa att hennes häst vart rätt så...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Luff
·
K
Hästvård Tips på bra vitaminprepatat att ge då höet brister lite i vitamin-och proteinhalt? (Under våren) Ger nu Lusern (proteinrikt), men ska...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Mynta2
·
Hästvård Många hästars första kontakt med skor är när de ska gå olika unghästtävlingar, t ex kvalitets eller treårstest. Jag uppfattar det som...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp