Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Fullblodet halkade rejält med bakkärran igår eftermiddag. Direkt efter kunde jag inte känna någon orenhet. Senare på kvällen när jag...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Hysterisk
·
A
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst salt i sin mat! Måste man köpa på tex granngården eller är saltet som finns i matbutikerna det samma? Tänkte...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: CosmicQueen
·
J
Hästvård Det här tycks vara en onödig fråga för man tycker att veterinärer bör ha koll på det själva, har aldrig haft några problem tidigare. Min...
Svar
11
· Visningar
3 236
Senast: Jutka
·
S
Hästvård Pärlan ska ridas in och jag funderar nu över en sak. Hur vet jag att hon orkar mig :confused: :eek: :confused: Hon har ganska grov...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Gumman
·
W
Foder & Strö Kallar det nya för de har ju ändrat på storleken på bitarna!! grrrr varför har de ändrat på bitarna?! Någon som vet? Självklart vägrar...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Philomena
·
B
Foder & Strö Min häst har varit lite lös i magen till och från under någon månad nu. Förmodligen är det inget allvarligt eftersom det inte är...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Philomena
·
J
Hästvård Har ett shetlandsto som jag köpte då hon var 8. Hade då gått barfota i hela sitt liv och hade fruktansvärt dåliga fötter. Framhovarna...
Svar
7
· Visningar
960
E
Hästvård Vilken är den farligaste blomman eller blommorna för en häst? :confused:
Svar
4
· Visningar
914
Senast: amkm
·
Foder & Strö Nu har vi fodrat med hösilage i ca 2 månader o nu har de först problemen börjat komma. Ett flertal hästar har diarrer o är lösa i magen...
Svar
4
· Visningar
2 280
Senast: Penny_Lane
·
G
Foder & Strö Till den vanliga sorten så tar jag en liter betfor och tre liter vatten, men nu ska vi ha pellets istället.... Är det någon annan som...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: oidipus
·
Foder & Strö Hej alla bukes foderkunniga! Nu har lite funderingar över protein igen. Tidigare skrev jag en tråd där jag undrade om jag skulle ge mer...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: alice
·
F
Hästvård har en 22årig valack som mst står still när han är ute i hagen,blir ju väldigt stel nu när det är kallt.hur skulle ni göra,bara linda...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Centaur
·
S
Hästvård smittar mugg..? :banana:
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Yrja
·
H
Hästvård Hur stor måste en sommarhage vara? Är sällskap ett måste? nån som kan vara snäll och svara! :D
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Tilda_m
·
Foder & Strö Min häst sorterar ut sina mineraler (grusmineraler) Jag fick hjälp med foderstaten och då rekomenderades hippo avel. Men hur ska jag få...
2
Svar
29
· Visningar
2 599
Senast: Macken22
·
J
Foder & Strö Har satt upp en liten krubba till hästarna som jag lagt i mineraler i. Tänkte att pållarna själva kanske skulle kunna äta lite extra...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Magdalena
·
Q
Foder & Strö varför får vissa hästar korn istället för havre??
Svar
17
· Visningar
1 256
Senast: henrik
·
S
Hästvård det verkar då helt omöjligt, för så snart man strör på i hästarnas utebox så tycks de säga "Wow, en toalett under tak, tack så hemskt...
Svar
12
· Visningar
1 524
Senast: ninahaak
·
D
Foder & Strö Kornkross ska väl hålla ca 2-3 veckor (på vintern iallafall), vad jag förstått. Vad "händer" när det blir gammalt, dvs om man har det 4...
Svar
4
· Visningar
1 194
Senast: daysi
·
N
Hästvård Hej. Är det nån som har någon erfarenhet av dessa eller liknande? Är det lika bra (bättre?) att rida med såna som med vanliga skor...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Nitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp