Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning ....vad är igentligen skillnaden?? vad är skillnaden mellan det som man rider på spanska ridskolan och AR, tex??? snälla förklara...
Svar
13
· Visningar
2 019
Senast: Flyger
·
Ridning Jo. Kanske är det så man gör :rofl:
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: hellas
·
Träning Min 6-åring rusar in i galoppen när jag fattar galopp. Jag har alltid haft problem med att göra en korrekt galoppfattning, har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: lizzie
·
L
Träning Hejsan. Det är så att jag har en häst på foder, har henne tills den första maj, som jag kan förlänga hur mkt jag vill, får även köpa...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: lenizen
·
Träning Osäker på var jag ska lägga denna tråd, men jag provar här! Hur fäster man linorna vid tömkörning? Man har ju sett alla möjliga olika...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: Tillis
·
K
Träning Inatt var det som kallast 7 grader varmt och på dagen ca 17-19 grader! :eek: Han har stått hela vinter med varma tcken, men nu ska han...
Svar
19
· Visningar
941
Senast: Daydream
·
P
Träning Jag är medryttare på ett sto som är 3 år. Hon är jätte snäll så fort man kommer ut från stallet. Men när man ska borsta henne lyfter hon...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: AnetteJT
·
Ridning att få tag på en medryttare som rider AR. :confused: Måste tyvärr skaffa mig en ny medryttare och det bästa vore om red åt det hållet...
2
Svar
26
· Visningar
2 261
Senast: Alzao
·
N
Träning Har en hingst ute på annons, ringer ej så mycket folk, mindre än när ett sto av samma ras var ute på annons. Beror det på att många drar...
2
Svar
38
· Visningar
3 676
Senast: Natural
·
K
Träning Nu är det jättelerigt i vår vinterhage så jag måste spola hästarnas ben varje kväll. Problemet är att en av dem, en 4-årig B-ponny är...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: knoppan
·
M
Träning Han är helt omöjlig att leda, fattar inte hur man skall kunna rida honom. Försöker man trava med han rusar han iväg och bockar och...
Svar
10
· Visningar
1 347
S
Träning Min treåring har väldigt svart att gå själv i skogen, så fort han inte ser de andra hästarna så stannar han och står som fastvuxen i...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Lolydodia
·
Träning Har min halvfoderhäst. Vanlig scenario: Jag försöker rida dressyr (på något av fälten runt gården). Tränar övergångar, galoppfattningar...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: concierge
·
T
Träning hej ! jag ska ta grönt kort om en vecka, då ska man b.l.a redovisa muntligt hur man visar hästen för en veterinär . min instruktör...
Svar
10
· Visningar
2 711
Senast: Spider84
·
C
Träning Varje gång min 2 åriga vallack går ihop med en 5 årig vallack, så tar alltid 5 åringen ett stadigt tag med tänderna över halsen på...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Elric
·
Träning Min häst verkar ha kommit på att man faktiskt kan stanna när vi är ute och rider. Stanna och stå kvar :idea: jätteskönt tänker hon, då...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: _EVL_
·
D
Träning Hejsan, Jag har fått hem vår foderhäst i lördags. Hon är en snäll nordsvensk och hon verkar vara lugn i sin nya hage. För tillfället...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: sazza
·
L
Träning hur ska man gå till väga när man lär en fd travare fatta galopp? :confused:
Svar
9
· Visningar
7 158
Senast: Widerberg
·
B
Träning Hur gör ni med täcken när det är ca. -6 på morgonen och ca. +7 på dagen. Byter ni täcken över dagen och sen byter tillbaka eller? Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 418
Senast: ako
·
D
Träning Hejsan, Vi har fått hem vår foderhäst som ska va hos oss länge. Hon är snäll, lung och har inte visat några olater men jag vill göra...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: derosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp