Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Var är tråden där det har lagts in bilder på hur man har klippt sin häst/hästar. Jag hittar den inte trots massa sökningar:crazy:
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Isca
·
Träning hur blir era hästar? min blir HELT asjobbig å rida/tömköra... har gått UNDERBART superbäst i två dagar, sen blev hon ett AS...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Isca
·
Träning När ni ridit in era hästar? Vad för bett? vad för nosgrimma? Vad gör ni för övningar från marken? Hur kan en vecka se ut med träningen...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: Isca
·
C
Träning Jag har en hingst på 10 mån. Jag undrar vad jag kan kräva av honom. Finns det studier om hur utvecklade de är i sinnet? Hur mycket kan...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Isca
·
S
Träning Finns det någon här som har tips på hur man ska göra när hästen drar ner huvudet i galoppen o vill dra o är stark som tusan orkar ibland...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Isca
·
V
Träning Hej ! Min kompis har en sköthäst som skenar, (Vi bytte häst en dag så att hon red min och jag hennes) för ett tag sen så red jag å en...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Isca
·
Träning Hejsan. Jag ska troligen transportera en häst som tydligen vill lägga sig i transporten. Ägaren (eller egentligen ägarens mamma som inte...
Svar
9
· Visningar
3 981
Senast: Mynta2
·
Träning Hej alla duktiga Bukefalos-människor! :) Jag började häromdagen börja fundera på hur tilliten mellan mig och min häst är egentligen...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: fancyfree
·
S
Träning Hur många har träffat på älgar när ni varit ute och ridit eller kört och hur har era hästar reagerat. Min erfarenhet var en älg som...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 712
Senast: hoppande_fux
·
Träning Tricktränade med hästen idag. Vi höll på i kanske 15 min eller så. Tränare bugning, hade dock ingen morot utan pellets som godis. Det...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: fancyfree
·
K
Träning Vad anser ni att det är för skillnad på när hästen skenar eller sticker? Har hört så många som sagt "Min häst skenade med mej idag"...
Svar
17
· Visningar
4 318
J
Träning Nu e det så att jag ska snart åka och hämta min ny inköpta häst i från boden. Det e en resa på 282 mil tur och retur sammanlagt. Jag...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: via
·
M
Träning Jag är medryttare på en arabhingst som är 9 år gammal. Hans ägare har haft honom i 2 års tid. Men till en början så var det en till...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Magda_89
·
U
Träning Och då menar jag inte att ta ansvar för det man lovat kring skötsel och ridning, det ska man självklart ta. Jag menar om det skulle...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Ledin
·
Träning Hej! Jag & min kompis rider hästar i samma stall och det är samma tjej som äger hästarna. En av hästarna är ett svenskt halvblod som...
2
Svar
32
· Visningar
5 429
Senast: ketchup
·
Träning Jag fick hem min häst för snart två veckor sedan. Hon köptes som ridhäst. Säljaren sade att hon var en mycket lättriden häst som kan...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 186
Senast: Sara-Ida
·
H
Träning är det någon som har några jobbiga ridövingar för både häst och ryttare?:) :smirk:
2
Svar
22
· Visningar
2 190
Senast: hannanilsson
·
I
Träning Min yngsta dotter, snart 8 år, vill ha egen ponny och eftersom både jag och storasyster har häst och det finns plats i stallet är det...
2
Svar
21
· Visningar
2 003
Senast: martina_be
·
H
Träning Ska ut & longera ena medryttarhästen idag. Tänkte bara höra hur länge ni brukar longera? Eller rättare sagt, hur länge bör man...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: 333
·
E
Träning Vad finns det för tekniker att skydda sig när man trillar av (om man överhuvudtaget hinner tänka)? Tips mottages tacksamt!:bow:
2 3
Svar
40
· Visningar
3 039
Senast: Lantlolla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp