Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Jag blir ledsen över hästar i min närhet som inte förstås av sina hanterare. Hästar som alltid leds med kedjan under hakan (och som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 791
Senast: Sammet
·
F
Träning Jag känner en häst som är väldigt speciell i psyket och det skulle vara intressant hur ni nh-folk skulle resonera om beteendet?:idea...
2
Svar
23
· Visningar
1 964
Senast: Sammet
·
T
Träning Jag har nu haft honom snart ett år och byggt honom med mkt skritt o klättring, långa turer med vagn i skritt o många uppförsbackar(mkt...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: Tolly
·
L
Träning Det är lika lustigt som de låter! Det är såhär, som jag skrivit i vissa trådar innan så är ena hästen i mitt stall rädd för nästan...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: Sellan
·
Träning Sitter här och funderar på att försöka med 7 games. Dock fattar jag inte riktigt cirkelleken där det står "medan han rör sig i en cirkel...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: Elviramax
·
B
Träning Hejsan! Dottern ska prova rida en av hästarna i stallet ett tag för att sen om de passar ihop ta honom på foder. Hästen gillar dottern...
Svar
2
· Visningar
763
L
Träning Jag har letat enhel del ocxh sökt men hittare inga bra trådar. Jag har sånt oerhört problem med att trampa ner i stigbyglarna. Är de...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: Agda
·
R
Träning När börjar ni vänja era hästar vid att vara ute dygnet runt? Vi bor i Jämtland, och våren är på väg med stormsteg! Det är aldrig under...
Svar
13
· Visningar
1 014
Senast: cikoria
·
P
Träning Hej! Jag är lite nyfiken på vad ni (om ni) gör med era föl under det första året... Förstår att det måste vara mycket som de bara får...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: malou78
·
Träning Jag har klurat och tänkt på bra sätt att förhindra min hästs bockningar. De är inte dåliga och sker precis de första stegen under...
Svar
7
· Visningar
1 719
F
Träning Någon som kan ge mig några tips om några ledarövningar? skulle värkligen behöva de .... Plz !:bow:
Svar
1
· Visningar
2 539
Senast: Amk
·
Träning I går när jag var ute och körde hamnade jag bakom ett ridande par. Hade kört förbi dom innan så jag visste att de fanns där någon stanns...
2
Svar
27
· Visningar
1 958
Senast: Yrja
·
Träning Hoppas detta kan dra till sig folk ;) Jag hjälper till med en c-ponny en dag i veckan som är så fruktansvärt stel. Tar man ett...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Terja
·
C
Träning Åh, jag tycker att våren är bäst! Det är så himla härligt att komma hem på eftermiddagarna och kunna rida ut innan det blir mörkt...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: rantis
·
E
Träning att jag tar emot en oinriden 10 åring som aldrig gjort någonting som liknar arbete i sitt liv... Men hon va ju så vacker!!! :love...
Svar
18
· Visningar
1 375
S
Träning Min häst taktar jätte mycke när jag har sällskap med ridkompisen o hennes sto o fler sällskap. Rider vi själv el i sällskap med bara...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Uddatyp
·
S
Träning Just nu hatar jag min ponny så mycket. :mad: Vi skulle lasta honom för första gången idag och han har enligt förra ägaren slutat bråka...
2
Svar
39
· Visningar
3 561
Senast: NinaP
·
Träning Vet någon vart man hittar blanketter till fodervärdsavtal (kontrakt) Fått för mig att det finns på någon hemsida för att hämta hem...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: AC-36
·
C
Träning Åh, jag tycker att våren är bäst! Det är så himla härligt att komma hem på eftermiddagarna och kunna rida ut innan det blir mörkt...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: terrivel
·
Träning Hur länge rider nu varje gång? har ni någon speciell tidskrav, alltså att ni måste rida så och så länge? jag kan få lite dåligt samvete...
2
Svar
36
· Visningar
2 301
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp