Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Var ute på en finsk sida och sökte info om min hästs halvsyskon där. Det mesta vart översatt till svenska men inte färgen. Så nu undrar...
Svar
7
· Visningar
1 828
Senast: mollyphlox
·
Avel ASVH har ju sin blupsida på nätet för jättesmidig sökning på stam och avkommor, resultat osv. Någon som vet om det finns något...
Svar
4
· Visningar
1 891
Senast: fialotta40
·
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 746
Senast: Peak
·
  • Låst
Avel Det fanns en tid en hingst (icke godkänd) som var skäck och som ska vara efter e: Manolito. Denne ej gdk hingsten hette Zebrano. Jag har...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Görel
·
Avel Hej! Är det någon som har/har haft någon avkomma/släkting till honom?:) Har haft ett sto vid namn Pellapenna, rödskäck, Född 1977...
Svar
0
· Visningar
742
Senast: Felicia244
·
Avel Har ni läst Emma TH:s blogg? http://www.asvh.se/om_asvh/blogg/vad-vill-vi-med-var-stambok Mycket intressant tycker jag. Jag har...
2
Svar
28
· Visningar
4 573
Senast: Ramona
·
C
Avel Har nästan bestämt att hingstvalet nästa år blir Inshalla de Muze. Ska bara kolla upp så det blir bra med registrering. Stoet är KWPN...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: Camaro
·
S
Avel Är detta de samma som att börja "sätta" juver? Juverna är inte direkt fyllda med mjölk men synd/känns verkligen skilnad på spenarna, de...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Masse
·
Avel Följande hinstar blev Gekört (godkända) Nr. 01 United Nations xx (Lauries Crusador xx - Fierant xx) Nr. 02 Touch my Heart (Herzruf -...
Svar
2
· Visningar
1 459
Senast: KickiH
·
Avel Min kompis har ett skimmelsto på 162 och vill betäcka med en hingst för få så stor chans som möjligt till skimmelavkomma så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 622
Senast: Emsan
·
V
Avel Har ett sto som är tjuvbetäckt hon har vit mjölk svullen ovh röd där bak och i går natt låg hon med värkar men ställde sig efter det hon...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: Cornelia
·
Avel En av de nya privathästarna har fullblodsrötter och jag har hela stammen t.o.m. mormors mor men sedan tar det stopp. Mamma är...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: sussisus
·
J
Avel Nu kanske jag är helt fel men behöver lite råd. :) Mamman är 150cm och pappan 164cm. Tjejen är född 2010. Går det ens och gissa?
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Masse
·
D
Avel Hej:) Börjar i god tid att leta efter hingst att använda på mitt sto våren 2012 då hon fyllar 4 år. Det är många fina hingstar der...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: pemi
·
P
Avel Ni som kan kontinenten lite bättre än mig - vad är det för hingstar på gång där nere? Vilka pratar man om? Unga som gamla.
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Papaya
·
Avel En fråga från en nybörjare inom avelsvärlden. Om det finns ett seminspilta i stallet där stoet bor, blir kostnaden mindre för att...
Svar
6
· Visningar
2 552
Senast: wrangler
·
Avel Japp snart är det dags för mitt sto att föla hon blev betäckt förra året ganska så sent på året . Hon är ett fullblod på 5 år och det...
Svar
12
· Visningar
2 511
Senast: Varmblod90
·
F
Avel Jag har ett hlb sto som är efter Tanzmeister. Nu undrar jag om det finns någon mer som har en häst som är släkt med honom, eller som vet...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: sstenberg
·
Avel En helt meningslös tråd, men jag och en kompis kom att diskutera det :D Finns det hästar med dubbla skimmelanlag, precis som dubbla...
2
Svar
36
· Visningar
3 915
Senast: Ottilia
·
Avel Tänkte att vi kunde ha en snackistråd om vad som händer där nere! Är alltid kul när man inte själv kan vara på plats och läsa om andras...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp