Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vilket staket är det absolut säkraste när det gäller att gå av? Har en häst som sparkar mot hästarna i hagen bredvid, främst med...
Svar
10
· Visningar
2 177
Senast: Adnoc
·
A
Anläggning Lite frågor. Vi ska fixa stallet lite i sommar. "Bara" måla om i boxarna, gallrerna och väggarna. Vad ska man ha för färg på...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: nexxa
·
J
Anläggning Jag har tagit på mej att göra ett shema under våran semester på vilka som skall ta vilken fodring. I vanliga fall fodrar min sambo men...
2
Svar
32
· Visningar
2 760
Senast: jonson
·
Anläggning Om man någon gång i framtiden skulle lyckas hitta sitt hus med tillräcklig mark och får lov att ha häst på den marken så måste ju...
Svar
3
· Visningar
869
P
Anläggning Vi tänkte elda upp sly som vi samlat ihop i en av hagarna. Om vi eldar i helgen, kan vi släppa hästarna där nästa helg då, eller finns...
Svar
5
· Visningar
2 222
Senast: fijja
·
Anläggning Om en djurskyddsinspektör vid inspektion av stallet anmärker på luftkvaliteten i stallet, vad blir då nästa steg? Kan inspektören...
Svar
19
· Visningar
4 709
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Såg någonstans att någon förvarade sitt gösdel i en kärra. Tycker det låter som en superidé. Men nu undrar jag; 1)hur de ser ut...
Svar
12
· Visningar
3 612
Senast: Masse
·
Anläggning Hej, Vi letar efter hästgård norr om Stockholm, det är tyvärr lättare sagt än gjort. Tycker att många "gårdar" är alldeles för små...
Svar
12
· Visningar
5 225
Senast: a1agnlju
·
Anläggning enligt bestämelser så ska minsta måtten för boxdörr/stalldörr vara 1,2*2,2 m. Men ovanför många boxdörrar som jag sett så ligger det...
Svar
7
· Visningar
3 127
Anläggning Tänkte byta ut det mesta av mitt hindermaterial då det är urgammalt:crazy: Hoppar ju inte så mkt själv men kanske kan glädja de inhyrda...
Svar
2
· Visningar
1 408
Senast: bambi82
·
Anläggning Hej! jag undrar vart man kan hitta alla regler för stall? som tex regler för belysning,boxar,boxväggar,takhöjd mm. finns det nån...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Araminta
·
Anläggning Om det är något fel, får mod. fixa det :D Jag kommer mest troligen att bygga en lösdrift och då undrar jag för-, nackdelar med...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: leia
·
A
Anläggning Stallägare 1 står varken för kraftfoder eller strö och anser med det att hon inte har skyldighet att ta reda på hyresgäsernas tomma...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 441
Senast: HannaZ
·
Anläggning Det finns planer på att bygga en mycket enkel ridbana i vårt stall men frågan är vad som är billigast och bäst? Det är en ridbana som...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: Buck
·
Anläggning Luddig rubrik. Jag undrar vad som måste göras om jag och sambon köper mark av grannen, vi har villatomt nu men vill klassa det som...
Svar
19
· Visningar
4 732
Senast: Solis
·
Anläggning hej!:) jag ska bygga om ladugården som står på våran gård till stall. för att göra det så billigt som möjligt tänkte jag bygga boxarna...
Svar
9
· Visningar
6 393
Senast: paxen
·
Anläggning Ursäkta min kanske dumma fråga men jag och en vän är oense om en sak. Om eltråden i en hage är gammal och det har börjat växa massa...
Svar
7
· Visningar
1 509
Anläggning Hej! Vi har en befintlig paddock i dag som är 20x30 m, nu under några år har vi fyllt ut brevid denna paddock för att göra en...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Taz
·
Anläggning Ja hur starka har ni där ute? Till hur långt staket och vad för staket? Har ni mycket undervegetation eller annat som stör elens...
Svar
16
· Visningar
6 309
Anläggning Fanns en gammal tråd om just det här, men det känns onödigt att dra upp en tråd från 2005 så jag skapade en ny istället. Vad jag...
Svar
7
· Visningar
1 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp