Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Anläggning Undrar om någon har koll på lagstiftning eller rekommendationer gällande användandet av byggfläktar i stall. Har meningsskiljaktigheter...
Svar
15
· Visningar
5 422
Senast: Tacitus
·
S
Anläggning Heej ! ska kanske skaffa Häst nu eller i alla fall foder häst över våren och sommaren, har ett jätte fint stall som mina föräldara...
2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: NewForest98
·
Anläggning Vilket material bör golvet på ett höloft vara för att klassas som brandsäkert? Vad bör en nödutgång vara i för material till ett stall?
Svar
6
· Visningar
3 232
Senast: Tacitus
·
Anläggning Jag saknar corallen något oerhört så har börjat fundera på hur man ska kunna ta bort snön i den utan att jag får ryggskot (började...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: fjordtokan
·
Anläggning Nu ar det dags att borja fundera pa paddockens utseende. Jag flyttade in och hade gjort en paddock pa gammal grasmatta i storlek...
Svar
5
· Visningar
1 904
Senast: Flaekja
·
Anläggning Har två olika hagar här hemma i den ena hagen har vi kopplat agregatet enligt polarbands principen. Den andra hagen är kopplat med jord...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Tacitus
·
Anläggning Här kommer lite blandade frågor som jag inte kunnat hitta i något forum, hoppas ni kan hjälpa mig: 1. Vi ska bygga ett nytt murat stall...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: tomten
·
Anläggning Nu har jag gjort ritningen på mitt stall, fick göra det i paint men har skrivit ut måtten. Vad tycks om´planeringen, jag har försökt...
2
Svar
25
· Visningar
4 933
Senast: ball
·
S
Anläggning Har ni tips på hur man får strömmen till att leda nu när det är så mycket snö? Har slått av snö, försökt få på strömmen ordentligt...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: Modett
·
Anläggning Skulle det fungera att ha 2st ponnyer på 1,6 ha mark under vintern? Lättfödda typer som rids mest i skogen.
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: Myzan87
·
Anläggning Vi har som många andra problem med staketen för tillfället. Vår största hästflock går i en stor hage som mestadels är stängslad med...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: lillamy73
·
Anläggning Några funderingar angående staket... Jag och sambon köpte en gård på 2,5 hektar i somras. Varav ca 2 hektar är hagar. Vi spenderade...
Svar
9
· Visningar
1 585
Senast: Cyllene
·
Anläggning ja, ni som har eget stall och hyr ut en del boxar; vad har ni i kallhyra? vad kostar strö hos er? vad kostar grovfoder hos er...
Svar
12
· Visningar
3 053
Senast: jonson
·
G
Anläggning Följande funderingar gäller för ett ridhus 80*25 m, med ett idag tomt utrymme som ska utnyttjas för allmänna lokaler på ca 25*30 m. Hur...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: LLaika
·
Anläggning Till våren blir det nytt stall och då vill jag ha tvättmaskin, har funderat på om det är förlyxigt mn jag inser att det får man unna...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 198
Senast: Roxer
·
Anläggning Jag hoppas på lite tips från folk som har grusade områden vid grindarna i sina hagar. vi har markdukar med dräneringsrör under, och...
Svar
14
· Visningar
2 376
Senast: mackan
·
V
Anläggning Nu behöver jag er hjälp angående ventilation i stall. Vårt lilla stall kommer få 2 boxar. Byggnaden finns redan men vi måste bygga om...
Svar
15
· Visningar
5 581
Senast: Panikie
·
Anläggning Hello! Har en fundering... Hur ska man göra med ridhusbotten för att den inte ska damma? Det är oisolerat. Kan man salta utan att...
Svar
11
· Visningar
5 330
Senast: Jempa
·
Anläggning Batteriet i min BM har döden dött - absolut definitivt stendött är det, inte ett liv :( Alltså står jag inför den delikata uppgiften...
2
Svar
20
· Visningar
3 962
Senast: Tacitus
·
Anläggning Någon som har erfarenheter av liknande dilemma? Jag vet var jag hittar alla bestämmelser, men har inte hittat svar på just denna fråga...
2
Svar
24
· Visningar
4 055
Senast: Mooch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp