Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Anläggning Hej, jag skulle vilja ha tips och ideer om hur man på ett enkelt, smidigt och inte alltför kostsamt sätt skulle kunna bygga om en...
2
Svar
20
· Visningar
32 065
Senast: Vivo
·
Anläggning Det är så här, att jag har byggt om en lada till stall, det är tak upp till noken och riktigt bra luft! Hästarna har stått istallet...
Svar
11
· Visningar
1 775
Senast: MiaMaria
·
Anläggning Ska bygga hage eller ja hagen är färdig och aggregatet testat. Nu ska jag montera blixtskydd och undrar hur jag ska gå till väga. Hur...
Svar
9
· Visningar
5 319
Senast: -Catherine-
·
A
Anläggning Hej alla duktiga och trevliga hästmänniskor! Har sökt bland gamla trådar här i forumet och försökt hitta något om erfarenheter av bark...
Svar
6
· Visningar
2 879
Senast: Andreas2
·
Anläggning Undrar om nån kan tipsa om bra, dammfritt underlag till utomhusbana. Den ska vara i princip helt dammfri då jag har hosthäst samt...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: Buck
·
Anläggning Jag å gubben har kikat runt lite efter en hyfsad traktor med frontlastare självklart fyrhjulsdriven och på ca 80-95hk. Men usch och...
Svar
5
· Visningar
1 783
Senast: bambi82
·
W
Anläggning Jag vet inte riktigt om jag lagt tråden rätt, moderator får gärna flytta om den hamnat fel :) Mitt, eller vårat (stallets) problem är...
2
Svar
21
· Visningar
5 550
Senast: mackan
·
Anläggning Varför fungerar ett elaggregat bättre om man använder flera jordspett, varför blir det mera kräm beroende på hur/vad det är för järn man...
Svar
2
· Visningar
839
Anläggning Vi står inhyrda på en anläggning där ägarna inte själva är hästinsatta, men mycket kommunikativa och villiga att investera och lägga...
2 3
Svar
55
· Visningar
16 984
Senast: Trix
·
Anläggning Som rubriken lyder, måste jag förpröva hos länsstyrelsen om jag ska bygga om en ladugårdsbyggnad till stall med 4 boxplatser? Till...
Svar
18
· Visningar
2 077
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Jag vet att belysning i stall ska vara fast och godkänd. Men finns det någon form av tillfällig belysning som är godkänd/har godkänd...
Svar
14
· Visningar
2 828
Senast: Buck
·
L
Anläggning Är så att jag fått tag på 2st lastbilsflak som redan är ombyggt till en ligghall(den är ca 3 m hög, 3,5 bredd och 7 m lång) och ena...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: mul
·
H
Anläggning Vill få lite tips om hur jag kan lösa gödselbiten på bästa sätt, flyttar snart till eget stall med mina hästar. Finns en befintlig...
Svar
12
· Visningar
1 837
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vi ska fixa en uppbindningsstång (låter konstigt?) utanför stallet för att kunna binda upp hästarna i. Jag har ännu inte mätt hur lång...
Svar
18
· Visningar
6 273
Senast: Leah
·
Anläggning Alla ni som har ridbanor, vad har ni i kanterna för att hålla kvar materialet på plats? vi vill ha telefonstolpar men de är tydligen...
Svar
9
· Visningar
4 992
Senast: Lunketuss
·
J
Anläggning Fungerar det lika bra eller borde man göra dubbla stake?
Svar
8
· Visningar
1 761
Senast: psychogrrl
·
A
Anläggning Hej Vi ska göra ett par öppningar mellan tomten och hagarna och jag har suttit och funderat lite på hur vi lättast ska få elen förbi...
Svar
8
· Visningar
1 455
Senast: kryddelydd
·
H
Anläggning Sitter o funderar, efter att ha haft inackorderings verksamhet sedan många år tillbaka, finns det andra verksamheter som skulle kunna...
2
Svar
26
· Visningar
7 138
Senast: CBoggie
·
L
Anläggning Hej! Ny här på forumet, dock länge läst era kloka diskussioner!:) Nu tänkte jag be er erfarna om lite råd och tips.. Jag ska...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vi har köpt ett hus på landet med ett gammalt stall till. Till huset tillhör 6600kvm mark som består av äng och vanlig trädgårdstomt...
2
Svar
36
· Visningar
4 139
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp