Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Någon som har ett tips på hur man får hästen att sluta gnissla tänder? Har en fullblodskille på 7 år som lätt stressar upp sej, både i...
Svar
13
· Visningar
2 246
Senast: clusia
·
S
Träning :bump:Hejsan alla haflingerälskare.Jag är en tant på 47 som för 1 och ett halvt år sedan, äger ett underbar haflingersto. Hon har ett...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: simbo46
·
P
Träning Har en valack med skador på djupa böjsenan som inte får springa fram tills mars. Dock får han skritta hur mycket som helst! Undrar om...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: naturally_horse
·
N
Träning Min kompis har ett varmblodssto som knappt har blivit riden och blivit lite körd... Hon har mest gått i hagen och nu ska kompisen börja...
Svar
11
· Visningar
1 880
Senast: naturally_horse
·
T
Träning :rofl:Hej alla goa hästtokar! Jag red på ridskola från 9 till 18 års ålder, även grannars hästar och instruerade lite också! Har haft...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Tivedstrollet
·
E
Träning Börjar rida min ponny 'på riktigt' nu efter att i stort sett bara ha skrittat hela hösten på grund av att jag haft så gruvligt ont i...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: aprilia
·
Ridning har problemet att jag kan inte ha tyngden i stigbyglarna utan att lätta i rumpan, jag kan sitta med mkt tyngd i rumpan och sitta stadigt...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: C_L
·
C
Träning Hej då min valack 17 år blivit av med sin hagkompis (14 dagar sen )och enbart har sällskap på andra sidan stängslet nu, blir han helt...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Crona
·
N
Träning Hej!!! Jag skulle vilja ha lite kommentarer och synpunkter på att fodra med hel havre. Jag har gett min häst hel havre i snart 2 år...
Svar
3
· Visningar
829
Träning Igår när jag var ute och intervallade tillsammans med en travhäst i stallet så hände något helt konstigt. Vi brukar köra 6x1000m men...
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: Pilot
·
I
Träning Har lite problem med min unghäst i galoppfattningarna. Hon är fortfarande svag och ganska obalanserad i galoppen vilket resulterar i att...
Svar
6
· Visningar
897
  • Låst
Träning Hej på er! Har nu sadlat om från nordis till arab och har en ung kille på tre år som man framöver ska rida in...nu är han omusklad och...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: IngelaH
·
Träning Hejsan, jag är en 11-årig tjej som rider på en ridskola ute i Norrtälje. Doch får jag komma och rida min älskling i princip när som...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: TaylorSwift
·
Träning Jag har ett problem. I sommras trillade jag av min tokiga häst som bockade rejält efter ett hinder. trillade så illa att jag fick...
Svar
10
· Visningar
1 489
Senast: IngelaH
·
S
Träning Har läst igenom trådarna men inte riktigt kännt att jag fått något svar på hur jag ska bete mig mot min huggorm Har en unghingst som...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: racerkorv
·
Träning Jag har flyttat Fabian till en lösdrift. Har velat ha honom på lösdrift hur länge som helst så nu har vi äntligen flyttat dit. MEN, det...
Svar
14
· Visningar
2 493
C
Träning Hej! Är nyfiken på hur folk gör med sina gamla hästar. Hur mycket motioneras dom (och hur gamla är dom?)? När börjar ni trappa ner på...
2
Svar
34
· Visningar
3 074
Senast: SusieQ
·
Träning Jag rider in ett varmblod, allt går super. Nu håller jag på att satsa lite på galoppen,har longerat/tömkört henne mycket, tränat...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: lovehorses
·
Träning Lite nyfiken på hur folk här inne ställer sig till bus och lek med hästar. Har nämligen fått en del negativa kommentarer kring mitt...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: Rina
·
M
Träning min instruktör vill att jag ska träna min häst genom att gå lång och låg innan vi börjar med att plocka upp honom.. tycker det är...
Svar
14
· Visningar
1 605
Senast: Uddatyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp