Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Lite nyfiken på hur folk här inne ställer sig till bus och lek med hästar. Har nämligen fått en del negativa kommentarer kring mitt...
Svar
13
· Visningar
2 635
Senast: Rina
·
M
Träning min instruktör vill att jag ska träna min häst genom att gå lång och låg innan vi börjar med att plocka upp honom.. tycker det är...
Svar
14
· Visningar
1 612
Senast: Uddatyp
·
  • Låst
Träning Hur länge travar resp galopperar ni på rakt spår när ni sätter igång en häst som stått länge? Alltså hur länge innan ni börjar med stora...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: IngelaH
·
G
Träning Är det någon som vet några bra ledarskapsövningar på marken som man kan göra med sin häst? Just nu har jag bara ett stort plant fält...
2
Svar
23
· Visningar
4 703
Senast: emmiz79
·
S
Träning Från att gå mjukt & fint ena dagen, & nästa dag jätteorolig i munnen & bara kasta upp huvudet i panik när man ska svänga? (Är mer orolig...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: samuel
·
N
Träning Jag rider en islandshäst som är ca 137 i mankhöjd och 7 år i år och han är super fin i munnen, och för ett tag sedan red jag min kompis...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Tjalfe
·
Träning Ni som bara har paddock och inte tillgång till ridhus, hur gör ni när det regnar? Stallet där jag är har en upplyst paddock, men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 152
Senast: MorvanMorr
·
Träning Nu behöver jag tips och råd ang mitt sto som har börjat rymma ur hagen. Först ur sin egna hage, hon kröp eller ålade sig under...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Mynta2
·
Träning behöver hjälp på vad man ska/kan göra åt hästen när han inte saktar ner farten i traven på ridbanan. Man får mest sitta och hålla in...
Svar
7
· Visningar
3 220
Senast: NaTTa
·
Z
Träning Jag har en del frågor som jag hoppas någon kan besvara :) Jag har nyss fått hem ett varmblodssto, på 3 år, blir 4 år i april. Jag...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: ZandraK
·
M
Träning Skulle vilja veta vad ni tycker om dom olika sätten och vilket du föredrar. Longering: Jag tycker att det är svårt att få hsten att...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 865
Senast: axel
·
I
Träning Sorry om denna tråd ligger fel, i så fall får någon vänlig själv flytta den :D:bow: Jag tänkte som så att det är ju j*vla effektivt om...
Svar
11
· Visningar
2 050
Senast: iingentiing
·
B
  • Låst
Träning Hallå! Undrar bara ifall det är ngn/ngr som tränar PNH för instruktör? Vilken level är ni på? Själv är jag på level 2. Skulle vara...
60 61 62
Svar
1 234
· Visningar
82 082
Senast: IngelaH
·
G
  • Låst
pnh
Träning vad är pnh för något?:angel:
Svar
1
· Visningar
812
Senast: LIA
·
T
Träning Är det någon som har provat Globus gräsreducerare? Vad tyckte ni om den?... Efter att ha läst endel trådar här på buke så känns det som...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: Immer
·
S
Träning Hej Är på väg att köpa en fyraårig häst som är riden i ca 8 veckor. Ingen av mina tidigare hästar har varit så grön som denna. Finns...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: cajsa
·
  • Låst
Träning I natt kan vi läsa på tidningen Ridsports hemsida att Linus Andler har avlidit efter en lång tids sjukdom. Våra tankar går till hans...
Svar
16
· Visningar
4 704
Senast: Andler
·
G
Träning Tror att jag är inne på rätt forum. Jag måste antagligen sälja min ena häst som jag är väldigt förtjust i, och det är däri problemet...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: glimmie
·
A
  • Låst
Träning Vet inte om detta är rätt tråd, men annars kan kanske någon vänlig själ flytta den.. :angel: Vad är det med alla som rider utan hjälm...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
19 559
Senast: IngelaH
·
S
Träning Vill hemskt gärna lära min häst som snart är fem år lite tricks, så som stegra, buga och lyfta hovar på kommando. Men hur går jag...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp