Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej jag har en jättefin 04a som har starka bocka tendenser. Blir han pigg, upprörd, glad eller ledsen, eller fattar galopp så bara...
Svar
9
· Visningar
1 937
Senast: whitetrash
·
Träning Hur skulle ni välja att transportera en åring som inte är van att åka transport? Kanske inte gjort det någonsin alternativt någon...
2
Svar
36
· Visningar
2 723
Senast: aramis
·
H
Träning Jag red in mitt treåriga halvblod i somras, utan några större besvärligheter. I skritt och trav orkar hon jobba i en fin form, men inte...
Svar
6
· Visningar
1 056
E
Träning Nu har jag gjort värsta upptäckten här, det här forumet är ju guld när man behöver tips och tricks ;) En sak jag behöver lite hjälp...
Svar
2
· Visningar
908
S
Träning En tjej i stallet har en häst som bits eller naffsar hela tiden, vad gör man åt det? hästen är 7 år och har gjort det sen den var föl...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: western_boy
·
C
Träning Behöver stärka min häst i galoppen... Har kommit så långt att han bär sig riktigt bra i både skritt o trav, kan få till riktigt fina...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: CalleNy
·
M
Träning Hur gick de första gågen du tränad nh/lkete/jobbade med komunica tion/arbetade från marken med din häst?bra dåligt??skriv lägg ochså in...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Emuliiaa
·
S
Träning Har nog alltid haft det lite i baktankarna att det känns konstigt i höger varv, men inte förens nu efter sommaren då jag börjat träna...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Smultron92
·
J
Träning Min varmblodsvalack på 11år som jag haft i ca 6mån tycker jag överreagerar i vissa lägen, lr är han så livrädd som verkar på honom...
Svar
19
· Visningar
1 583
Senast: skwaller
·
Träning i ett enaxlat släp, går det? Nu hade jag inte tänkt att göra det, jag bara funderar... Man får ju oftast bara lasta i en häst med tanke...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 300
Senast: molly69
·
Y
Träning Hejsan! Nu har jag fått problem vid lastningen av min medryttarhäst (ponny). Behöver hjälp och tips på hur jag kan lösa detta! Han...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: Ellebelle
·
E
Träning Hejsan, jag har ett halvblodsto som är väldigt slö.jag har provat med både det ena och andra,både veterinär,massör,och kilopraktor har...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 065
Senast: Immer
·
Y
Träning Igår var jag i stallet och skulle köra lite Nh med min medryttarhäst. Jag kan inte så mkt.. Jag hade han lös hela tiden och vi flyttade...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Millan_gulligast
·
L
Träning En islandshäst som jag rider några dagar i veckan rids oftast på hackamore, och när vi väl ska prova bett blir han väldigt springig och...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: _Sanna_
·
R
Träning Jag skulle bli otroligt tacksam för tips och idéer om vad man hittar på med sin häst när man inte får rida. Fick ju hem nya killen för 2...
Svar
14
· Visningar
1 756
Senast: Rambolina
·
M
Träning Min häst blir väldigt, väldigt pigg då jag galoppjobbar henne. Hon tar tag i bettet och drar fram huvudet, vilket gör att jag måste ta...
2
Svar
28
· Visningar
2 456
Senast: Ljulius
·
P
Träning Ja som rubriken säger , det är nästan omöjligt att sitta upp på min häst; Jag fick en ny häst i måndags ( har bara haft han i knappt...
2
Svar
26
· Visningar
2 595
Senast: PimPim92
·
L
Träning När jag rider i vänster varv kan jag ställa hästen innåt bra utan att den går åt något håll. Men när jag kommer i höger varv och ska...
Svar
11
· Visningar
3 374
Senast: _Sanna_
·
Träning Jag har nu fått inspiration att utveckla min hästhantering. Har ni några bra tips på böcker, filmer etc? Jag är mycket förtjust i...
2
Svar
22
· Visningar
2 082
Senast: molly69
·
Träning 9 åriga Courtney och hennes 3 åriga häst Sammie. Jag tycker om denna tjej, vid 9 års ålder har hon redan kommit långt i sin...
Svar
14
· Visningar
1 450
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp