Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning jag ska åka med min häst till ett annat ställe och kanske rida och miljöträna lite hade jag tänkt.. så nu undrar jag bara om de...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: Bialitt
·
S
Träning Ibland tryter fantasin över hur jag ska lägga upp mina ridpass. Det skulle vara kul att få lite tips och idéer på hur man kan lägga upp...
Svar
15
· Visningar
5 510
Senast: Elisha
·
B
Träning Har en ungponny på 5 år som jag just har börjat hitta en bra och trevlig form i traven på. Men han orkar inte fatta galopp från den...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: Beauty_Boss
·
K
Träning Hej ! Har ett problem när jag rider min häst, och vet inte om det beror på att hon är spänd eller vad det är . I vänster varv...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: zzz
·
Träning Ja, det är nästan som man tror att hon har något allvarligt fel i huvudet ibland... För att göra en lång historia kort: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Annna_91
·
Träning va tycker ni om att vissa ridskolor hyr ut sina hästar på sommarn??jag är imot d,tycker att hästarna som jobbar så mycket på ett år är...
2
Svar
32
· Visningar
2 957
Senast: ako
·
I
Träning vet inte om jag lägger tråden rätt, men flytta den gärna om den ligger fel. Jag ska kanske ta över en liten fölis:love: men jag tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Fibusen
·
Träning Min häst och jag har fått en problem, ett STORT till och med. När han kom till mig sommras så var han helt och hållet ohanterad. ( så...
Svar
8
· Visningar
1 142
C
Träning Det har nu gått precis ett år sedan jag köpte min maxade D-ponny. Jag köpte honom eftersom att han var så väldigt lugn och snäll, en...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 503
Senast: CCorneliaa
·
C
Träning Min häst tar alla skänkelhjälper som frammåtdrivande, hur ska jag göra för att lära henne sidförande?
Svar
5
· Visningar
794
B
Träning När skulle ni bedömma att det var för sent att rida in en häst om hästen är körd respektive inte körd.
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: dramatik
·
V
Träning Funderar på att visa mina 3:åringar på treårstest. Jag skulle behöva tips på ett bra schema för löshoppning så de är på "topp" på testet...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Scilla
·
  • Låst
Träning När ni lär eran häst att stå still ej fastbunden på stallgången, och bara stå där. Hur tränar ni det? Jag tränar så att så fort hon...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: IngelaH
·
N
Träning Ni som har högrangade hästar - upplever ni att det blir ett problem i ridning och daglig hantering? Att hästen "tar över" eller har...
2
Svar
34
· Visningar
4 479
Senast: zillax89
·
M
Träning Hur mkt kan era hästar som ni tänkt visa på treårs? Min ena treåring har jag galopperat på ca 4 ggr. I vänster varv fattar hon höger...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: vapor
·
M
Träning Min ponny är en korsning island/russ...de flesta islanshästägare väntar ju med deras hästars inridning tills de är ca 5 år..hur ska jag...
Svar
2
· Visningar
815
Träning Ni som rider på ridskolor, hur mycket kostar en termin för er (Alltså om man rider en gång i veckan) Är lite fundersam över detta och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 380
Senast: Bergh
·
Träning Min häst håller på att sättas igång efter skada och nu efter nästan 2 veckor skrittar jag 40 min/dag. Problemet är bara att jag har noll...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: lady_mike
·
Träning På lördag ska vi ner till falkenberg i halland med min häst. Det är runt 27-29 mil dit. Vi kommer åka från stallet kl. 6 på...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Sophia_
·
Träning Hej! Rider just nu en häst som är lite svår att få grepp om. Dels så lyssnar han bara på hjälperna när han kommer ihåg det, dels så...
Svar
12
· Visningar
1 173
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp