Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Hästhantering Jag tränar mycket löst med min häst , har gjort det i ungefär ett halvår men fortfarande går det inte bra ! Backa , stopp och när jag...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej! Jag köpte en ny häst för 3 månader sen och då var han inte särskilt uppfostrad, han sprang över en, gick framför en när man ledde...
Svar
12
· Visningar
2 465
Senast: caisao
·
Hästhantering De senaste veckorna har jag kört en del ledarskapsövningar och frihetsdressyr. Det har gått över förväntan. Han följer mig som en skugga...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: vanimelde
·
Hästhantering ... eller varför "ledarskapsövningar" à la "bossa runt hästen" är meningslösa :devil: I det senaste numret av Häst & Ryttare fanns en...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 835
Senast: Glimm
·
N
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man ska bete sig mot en äldre häst som gnäggar ständigt när den står i stallet och även gör det om man rider ut...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: angelwings
·
M
Hästhantering Jag prövade "frihetsdressyr" för ett par veckor sen och ena min shettis kom direkt och travade efter mig. Men min andra shettis har...
Svar
3
· Visningar
1 859
Senast: Marocca
·
Q
Hästhantering Tycker ni att det är Ok att ett sto med föl står i en transport under en hel helg? Dvs. utan att transproteras i transporten utan...
2
Svar
25
· Visningar
3 485
Senast: Ramona
·
Hästhantering Japp. Det säger man i denna artikel. :banghead: Okej att reportern inte har en susning, men att hästägaren själv säger detta? O_o...
Svar
9
· Visningar
1 712
Senast: Vingra
·
M
Hästhantering Hej alla.. Jag undrar om det är nån som har en aning vad som kan va för "fel" på min häst.. Jag har en nordsvensk brukshäst (13år)...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: Madelene
·
P
Hästhantering Hej, Jag ska våga mig på min första tråd för jag har ett problem som för mig är väldigt jobbigt. Min häst går på bete nu med 3...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 875
Senast: Yrja
·
Q
Hästhantering Jag skulle vilja höra era tankar kring det här: Jag har en film som handlar om inridning av hästar på Island. Det är en mycket känd...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: qrumelur
·
Hästhantering Så för någon dag sedan var jag ute på en promenad när jag plötsligt får syn på en ponny, typ shettis, som traskar ut på vägen. Jag går...
Svar
17
· Visningar
1 932
Hästhantering Jag har en 1,5 årig hingst som är väldigt närgången, bits och nafsas, trängs och även försökt hoppa på mig en gång. han kan ibland när...
Svar
4
· Visningar
1 465
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Nu får jag tacka gudarna att det inte är tvärsom ;) Men jag försöker komma underfund med varför han är så bråkig tex i stallgången...
Svar
18
· Visningar
2 028
Senast: Syrpa
·
Hästhantering Min valack går för närvarande med 2 ston i hagen. Det ena stoet är ute dygnet runt, det andra tas in nattetid. Tidigare gick även en...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: frittan
·
Hästhantering Hej på er alla glada:) Hoppas allt är bra med er!:D Jag läser en hel del både böcker,bloggar och olika sidor på nätet om vad människor...
Svar
17
· Visningar
1 660
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en otroligt snöglad häst som verkligen blir super-duper överlycklig varje gång vi ska ut och gå. Förr travade han bara och...
Svar
11
· Visningar
3 081
Senast: Fibusen
·
A
Hästhantering Känner att det börjat gå över gränsen nu med en unghäst i stallet. Kan kalla den för X. X är drygt 4½ år gammal, var inga problem med...
Svar
14
· Visningar
2 419
Senast: Whoever
·
Hästhantering Jag har en ridskoleponny på halvfoder som är arg i boxen. Jag vet att många tänker direkt att han inte trivs, men jag är osäker på om så...
Svar
17
· Visningar
2 581
Senast: saena
·
Hästhantering Jag är så trött på den här formuleringen som syns titt som tätt i beskrivningar av hästar. Framförallt i annonser skulle jag tro. Hästen...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
14 008
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp